vrijdag 4 november 2011

Vigilance orange

Helluuup!! Er is een code oranje afgegeven voor ons department de Tarn en voor ons buurdepartment de Aveyron zelfs een code rood!!

We moeten volgens Meteo France vrezen voor overstromingen en in de Aveyron bovendien ook nog eens voor zware regenval.

Het is ook wat, eerst is er maandenlang niet genoeg water en nu komt er ineens teveel? Ik moet het nog zien gebeuren.

Maar goed, we nemen het zekere voor het onzekere. De opblaaskrokodil en -haai liggen al paraat.

4 opmerkingen:

Sannah zei

't Is wel hollen of stilstaan zeg.
Is die krokodil sterk genoeg voor beiden?

De Heer des Huizes zei

Ik neem de haai...
En voorlopig miezert het een beetje, eigenlijk wel lekker.

J. de Zwart Bzn zei

Vrouw!

Vanwaar deze verontwaardiging? Vanwaar dit ongeloof? Schreven de ouden dan zomaar Hele Boeken? Deden dat zij voor de kat zijn Viool? Waarom, denkt u, vrouw, schreven de Heeren: "Follow me! Follow me! I like that. That's good. A nod's as good as a wink to a blind bat, eh?"
(Just the Words III; 40)

Nee, vrouw, dat deden zij niet voor hun viool, dat deden zij om waar te schuwen de mensch. Bouwt een ark en hurkt er beiden in, voor het te laat is. En neemt ook de Poes mee. Twee.

Ocharm en wee! Als dat maar goed gaat...

J. de Zwart Bzn
Veluwezoom

Roelien zei

Ik ga duimen dat het goed komt en anders toch maar die haai of die ark?