dinsdag 15 november 2011

Schoorsteenpijp?

Ik had toch al verteld dat we een kachel hadden besteld op een internetsite en schoorsteenpijp bij een andere? Of niet? Ik weet het zo onderhand niet meer, het zal de leeftijd wel zijn maar ik heb van die momenten dat ik niet meer weet of ik het echt al geschreven heb of dat ik gedacht heb dat ik het moet schrijven. Ik heb dat ook met dromen, die zijn soms zo echt dat ik denk dat ze echt gebeurd zijn. Ik heb over het algemeen prettige dromen dus erg vind ik dat niet echt.

Vandaag zou de schoorsteenpijp afgeleverd worden en inderdaad, rond één uur stond er een vrachtwagen voor de deur. Aan boord een pallet van 200 kilo ...

200 kilo?! Da's verdraaid zware schoorsteenpijp, maar ach, wat weten wij er nou van, dus het zal wel. Het hele zaakje met moeite uit de vrachtwagen gekregen en daar stond hij dan, een pallet van anderhalve meter hoog. Hadden we zoveel besteld? We konden het zaakje nu van wat dichterbij gaan bekijken en begonnen ineens toch wel argwaan te krijgen. Zat er een oven bij die pijp?!?  Onze naam en adres stonden toch onmiskenbaar op de verpakking en zelfs dat het om schoorsteenpijp ging.

Serieus, hier klopte iets niet, zelfs de chauffeur begon nu ernstige twijfels te krijgen. Een telefoontje naar de leverancier bracht de oplossing. Onze kachelpijp is bij een klant terecht gekomen die deze kachel had besteld, want dat was het dus, een kachel, en nog wel een hele lelijke.

2 opmerkingen:

Aad zei

Mooi genoeg voor de gîte wellicht? En dat voor de prijs van een kachelpijp :)

De Heer des Huizes zei

Een beetje kachelpijp is een factor twee a drie keer zo prijzig als een beetje kachel. Dus daar kan ik niet voor warmlopen. Pun intended.