zaterdag 19 november 2011

Too hot



Het is nu 19 november, voor mijn gevoel moet er bijna sneeuw gaan vallen of minstens zou het 's nachts moeten vriezen.

Dat gevoel komt doordat ik nog een beetje een noorderse erfenis met me meesleep, na 47 winters in Nederland en België wil het nog niet geheel tot me doordringen dat de winter hier later begint en bovendien ook nog vroeger ophoudt. Ze kunnen wel koud zijn, dat weer wel. Vorig jaar zaten we een paar dagen ingesneeuwd hier.

Maar zover is het nog niet. Ik moest daar vandaag ineens aan denken en dat was niet toevallig. We zaten buiten op een bankje op ons terras, in het zonnetje te puffen toen me opeens iets opviel. De roos staat weer in bloei! Nou ja zeg. Wie is hier van slag?

1 opmerking:

Kees van der Louw zei

Ik weet 't; de Pioenroos bij ons. Voor het zoveelste jaar op rij niet gebloeid. Deze herfst 'ritueel' ontworteld en in de GFT getjoekeld. Eens kijken of de opvolger wel wil.