dinsdag 4 december 2012

C



Ahh ... ahhh ... ahhhhhh ...HATSJOEHHHH

Snif ... snif ... pfffff ...

Ik loop al de hele dag te niezen, tranende bloeddoorlopen ogen, lopende neus, en ik ben toch echt niet ziek. Ik voel me alsof ik ergens vreselijk allergisch voor ben.

Dat is dan voor het eerst in mijn leven dat ik ergens allergisch voor ben. O nee, toch niet, ik heb een periode gehad dat ik een beetje zonne-allergie had, gelukkig was dat van korte duur. Stel je voor, je zit een half uurtje in de zon en spontaan verschijnen jeukende bulten over je hele lijf. Inderdaad, niet echt leuk. Maar toen ging dat niet gepaard met de symptomen die ik nu heb.

Dat het iets te maken zou hebben met zon mag je meteen uitsluiten, nauwelijks zon te zien de afgelopen dagen. Integendeel, we hebben zelfs een paar korrels sneeuw gehad. Maar wat het dan wel is, geen idee. Hooikoorts lijkt me zeer onwaarschijnlijk en poezen ben ik al mijn leven lang aan gewend.

Of zou het de kachel kunnen zijn? Een houtkachel produceert enorm veel fijn stof. Niets tegen te doen, wie een houtkachel heeft begrijpt wat ik bedoel. We stoken al twee jaar met een houtkachel en ik heb er nooit last van gehad maar ja, allergieën staan erom bekend dat ze zomaar de kop kunnen opsteken.

Of ... er is nog een mogelijkheid. Ik neem al jaren dagelijks een 500mg vitamine C tablet. Ik ben ervan overtuigd dat het goed is tegen vanalles en nog wat. Goed tegen verkoudheden, goed tegen allergieën. Laat ik nu een week lang vergeten zijn om mijn vitamientjes in te nemen. Het zal toch niet ....

Geen opmerkingen: