maandag 17 december 2012

Staanders en rails



Ja zeg, zal ik nog eens zo mijn best doen om het terras van blaadjes en blubber te ontdoen. Ik draai me om en hopla, ligt het weer vol.

Gisteren was het een mooie, rustige en zonnige dag. 'S avonds is het beginnen te regenen en het is zelfs een beetje gaan waaien. De paar blaadjes die nog aan de eiken vast zaten zijn los gekomen en wonder boven wonder lijken ze allemaal op het terras gevallen te zijn. Of zou de wind mijn samengeveegde blaadjes weer terug geblazen hebben naar waar ze vandaan kwamen. Ik laat ze gewoon liggen voorlopig. Als ik omgoog kijk dan zie ik nog meer verdorde blaadjes aan die bomen hangen en het gaat vast nog wel een keer waaien de komende dagen, dus je kan er op wachten.

Maar we gaan niet wachten, niet met verder bouwen dat is. We konden even niet verder, de staanders en de rails waren op. Vanochtend in alle vroegte een nieuwe lading gehaald. Als we goed geteld hebben is dit de laatste rit geweest en hoeven we niet meer de deur uit voor dat spul.

Dat geldt overigens alleen voor dat spul, ander spul hebben we wel nog nodig. Er zal binnenkort wel weer een ritje gipsplaat gemaakt gaan worden. Dat binnenkort is niet voor de komende twee weken, dat wordt in het nieuwe jaar. Als de wereld dan nog bestaat.

Geen opmerkingen: