woensdag 17 augustus 2011

Météo

Is het bij jullie ook zo warm? Hier is het bloedheet, gelukkig zit er nog een windje, want anders ...

Ik kijk regelmatig naar de weersvoorspellingen. Het ziet er niet naar uit dat het koeler wordt voorlopig. Nu klinkt het misschien alsof ik dat erg vind, maar schijnt bedriegt, ik geniet met volle teugen van de zon. Alleen doe je niet erg veel met deze temperaturen. Beetje binnen rondhangen, de deuren dicht houden voor de koelte, boekje lezen, blogje schrijven en ter afkoeling een frisse duik in het zwembad zo nu en dan.

Ik kijk niet alleen naar de Marnaavse meteo, ik hou ook het noorden nauwgelet in de gaten. Ik gun mijn vrienden en familie ook een mooie zomer en het ziet er naar uit dat de zon daar ook eindelijk is gearriveerd. Het is bar en boos geweest, ik heb met ze te doen. Maar als ik commercieel ga denken dan is het natuurlijk wel gunstig voor ons. Als het slecht weer is gaan er meer mensen last minute op vakantie, dat is nu precies waar we het dit jaar van moeten hebben. Tot nu toe hebben we dan ook helemaal niks te klagen, het loopt als een speer. Het hoogseizoen zit helemaal vol.

Maar daarna is het tot nu toe rustig. Toch ga ik niet hopen op slecht weer in het noorden, ik ga duimen voor een mooie nazomer in Nederland en België, dat hebben ze daar wel verdiend.

3 opmerkingen:

Kees zei

Ha die Marleen,
We zijn weer terug in Nederland en ik heb natuurlijk even de laatste dage nvan je blog doorgelezen vóórdat ik het mijne ga bijwerken.
je verrast ons elke keer weer op mooie plaatjes (waarvoor veel dank). Foto's plaatsen lukt mij ook zoals je hebt gezien maar andere plaatjes zoals dat meteoplaatje van vandaag lukt mij niet. Kun je me adviseren hoe ik een screenshot (zoals bijvoorbeeld van meteogegevens) in mijn blog kan flanzen? Groetjes, Kee

Les Fontanelles zei

He Kees,
ik doe het eigenlijk heel simpel. Ik doe PrintScreen, ga naar een photoshopachtig programma (ik gebruik GIMP maar er zit vast ook iets standaards in windows) en doe daar paste. Vervolgens selekteren wat je wilt hebben en de afbeelding bijsnijden tot de selektie.
Kom anders eens langs, dan leg ik het je uit ;-)
Groetjes, Marlee

Kees zei

Dank je wel Marlee(n). Ga ik proberen (met photoshop CS3). Dat langs komen zou ik graag doen maar ze zien me aankomen in het OCC; na 5 weken vakantie ... Kan ik waarschijnlijk meteen soliciteren naar een andere baan. O, da's waar ook, ik wilde Airport Manager worden op Grand Canyon West. Ik zou natuurlijk ook web logs voor jouw gasten kunnen gaan maken ;-)

Groetjes, Kees