zaterdag 13 augustus 2011

No more bleekbuik

Al een paar weken hebben we vakantie en al die tijd hebben we vrienden over de vloer. Het is meer dan gezellig hier, het is lekker warm, de zon schijnt, we ontbijten, lunchen en dineren buiten en tussendoor doden we de tijd met zwemmen. Je kan het erger treffen.

Maar vandaag toch weer even druk bezig geweest. Op zaterdag is het wisseldag en dat betekent dat de gite klaargemaakt moet worden voor de nieuwe gasten. Bedden verschonen, schoonmaken, koelkast vullen met de "eerste levensbehoeften" (wijntje, sapje, biertje, melk, water), schone handdoeken in de badkamer klaarleggen, wasje draaien, terras vegen, gras maaien, dat soort dingen.

Het was deze keer zo gepiept, we waren met z'n vieren (nummer vijf sliep nog, maar goed, die moet nog groeien) en vele handen maken licht werk. Dus voor we het wisten lagen we wéér bij het zwembad.

Ik word met de dag bruiner en wie mij kent weet dat ik een notoir bleekneusje was, of beter gezegd, bleekbuikje. Wanneer die voor het laatst het zonlicht had gezien kan ik me niet meer herinneren. Toen ik vroeger na een drieweekse vakantie op mijn werk kwam vroegen ze steevast wanneer ik vertrok.

Ha! Voorbij die tijd.

Geen opmerkingen: