vrijdag 19 augustus 2011

Tapa-avond

Vandaag de hele dag in de keuken doorgebracht. Vanavond hebben we vrienden te eten en ik wou weer eens uitpakken met tapas. Ik moet toegeven, ik vind het één van de lekkerste dingen die er zijn, maar wat een werk. Om tien uur vanochtend ben ik al begonnen en nu is het half zeven en ik ben nog niet klaar.

Maar het resultaat mag er zijn. Ik weet nu al, dat wordt smullen zo meteen.

Voor wie het ook wil proberen, hier is de lijst met daarachter de link naar het recept. Het is niet moeilijk, gewoon doen.

Albondigas, Ajotomate, Pollo a la miel y mostaza, Gambas al pil pil, Pescado en amarillo, Ensalada de pimientos, Tortilla, Sangria, Mélon marinado, Chorizomergues (bakken, daarna scheut rode wijn erbij en laten inkoken), Saucisson cular, olijven, kaas, brood.

Dat alles voorafgegaan door een glaasje bubbels, bij gebrek aan cava is het een lokale bubbel geworden, ook niet slecht.

En nu ben ik bekaf terwijl de avond nog moet beginnen....

Geen opmerkingen: