donderdag 4 augustus 2011

Paddestoelen

Het is prachtig weer op het moment, al een week lang schijnt de zon, fluiten de vogeltjes, krijsen de cicades en fladderen de vleermuizen 's avonds boven je hoofd. De twee weken daarvoor waren ongekend slecht voor deze streek en deze tijd van het jaar. Regen en fris, zo'n beetje als in het noorden zeg maar.

Dat had ook zo zijn voordelen. Ik had al gemeld dat alles weer fris groen is geworden. Daarvoor was het land helemaal verdord door de droogte, alles was geel en bruin. Nog een ander voordeel is dat de paddestoelen als ... huh ... paddestoelen uit de grond zijn geschoten.

Vandaag de eerste cepes gevonden, eekhoorntjesbrood, denk ik. Waarom ik dat denk? Omdat deze paddestoelen een bolle steel hadden en, niet in het minste, er een eekhoorn liep. Dan twijfel je toch niet langer, me dunkt.

Er stonden nog ander fraaie, van grote tot hele kleine. Niet van alles een foto gemaakt, je blijft bezig, maar deze twee onthou ik jullie niet.

Geen opmerkingen: