zondag 21 augustus 2011

Shoo hup go go go

Gisteren hadden we wéér koeien op het erf, dat is nu al de derde keer in vier dagen. Het was een hele tijd goed gegaan maar blijkbaar zijn de dames weer eens ontsnapt en dan gaan ze op zoek naar een groen blaadje. Omdat het gras altijd groener is aan de andere kant van het hek trokken ze met z'n allen naar onze weilanden.

Ik heb daar gemengde gevoelens over. Ik vind het prachtige dieren, met hun grote horens, hun lieve ogen en hun natte snoet. Maar los van dat ze de hele boel kaal eten, inclusief sierplanten, laten ze een hoop ellende achter. Meerdere hopen zelfs, FLATS FLATS, voor je het weet sta je daar middenin in een poging om de koeien weer weg te jagen. Daarna komt de stank, dagenlang ruikt het net als bij Artis, zeker met dit warme weer. En dan heb je nog de vliegen en dazen die deze lieverds gratis en voor niets bij je achterlaten.

Ik dacht, laat ik eens een filmpje maken van het tafereel, weer eens wat anders dan foto's, daar heb ik er al genoeg van. Net toen ik vrolijk stond te filmen stevenden ze met z'n allen richting zwembad, ze hadden blijkbaar water geroken. Filmen werd bijzaak, ze moesten daar weg voor er schade aangericht werd.

In alle consternatie heb ik blijkbaar op de opnameknop gedrukt terwijl dat niet de bedoeling was, geen koe te zien, alleen maar wild gemaai. Enfin, kijk en vooral luister zelf maar.

Even ter verduidelijking, ik praat hier tegen een koe en niet tegen de heer des huizes, waarmee meteen is bewezen dat ik erg vernederlandst ben, zelfs tegen een Franse koe spreek ik Hollands. Met een vleugje Texaans, dat dan weer wel.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo, ik volg jullie blog al enige tijd en geniet hier met volle teugen van . Wij zijn zelf een vakantiehuisje aan het bouwen in de combraille en hadden deze afgelopen weken ook dagelijk 7 jonge charolaiskoeien op bezoek.Maar na een blaf van onze hond en geschreeuw van mij doken ze weer alle 7en het bos in. Wel een leuk gezicht !
groeten Marja

zonnestraal zei

Ook wij hebben ellende van dieren op ons erf,e.w.schapen.Gisteren liepen ze om het zwembad heen.We moesten de zijpoort open maken om ze kwijt te raken.Hierbij ben ik voorover gevallen op mijn voorhoofd en neus en mijn rechter knie beschadigd.Het interesseerd de boeren niet vroeger hadden wij last van de koeien van Paul en de schapen.Gr.Jaap en Karin