zaterdag 10 december 2011

Brandje blussen

Vandaag stonden de brandweermannen weer op de stoep voor de jaarlijkse beste wensen voor het nieuwe jaar. In werkelijkheid gaat het gewoon om de gulle bijdrage die ze hopen te ontvangen, in ruil voor de kalender van 2012.

Die gulle bijdrage krijgen ze maar die kalender mogen ze van mij houden. Het is nu niet bepaald iets wat je in je woonkamer gaat hangen. Van voor tot achter staat hij vol met de ergste rampen, schuren die in de fik staan en zelfs hele huizen in lichterlaaie sieren de maanden. Da's de goden verzoeken.

Over het algemeen laat de heer des huizes mij dit soort klusjes opknappen, maar vreemd genoeg was hij er vandaag als de kippen bij. Ik had het niet meteen in de gaten, maar wat bleek, de oude leider, die met zijn grijze lokken, heeft wegens verplichte pensionering plaats gemaakt voor een jonge knappe meid. En tja, die stond daar wel in volledig brandweeruniform natuurlijk ...

Ik heb angstvallig de lucifers verstopt, je weet maar nooit wat iemand al niet doet om een brandje te laten blussen.

4 opmerkingen:

Rein van der Louw zei

Maar die kalender doet het hier op het toilet erg goed. Zeker nu ik weet dat jullie nog immer goed beschermd zijn door een jonge frisse brandweervrouw.
En bestrijden zij ook niet al die verschrikkelijke milieurampen?

Rein van der Louw zei

Overigens Bert, bestel jij een brandje in de buurt voor eind maart? Gaan we samen kijken want ik wil die dame ook wel in actie zien.

De Heer des Huizes zei

Ik weet wel een paar brandjes die ze mag blussen, en ik neem mij eigen slang wel mee.

Brameau Deux zei

Ajakkie, hoe banale!