dinsdag 6 december 2011

Ho ho f***ing ho

Nog drie weken en het is weer Kerst. Wat gaat de tijd toch snel, ik herinner me de vorige Kerst nog alsof het gisteren was maar inmiddels zijn we alweer een jaar verder én ouder. Niet dat ik veel met Kerst heb trouwens. Ik zet eigenlijk nooit een kerstboom, teveel gedoe, zeker als die naalden gaan uitvallen en een nepperd vind ik dan weer niks. Eigenlijk is Kerst verworden tot een groot eetfestijn, of zoals een vriendin het ooit noemde, vreten op aarde.

Maar denk nu niet meteen dat ik een hekel heb aan Kerst, zo erg is het niet, alleen háát ik kerstliedjes. Nog drie weken en nu al hoor je ze overal, in elke winkel, in elke straat, aaaarrgghhh. Voor mij een reden om vooral het huis niet meer uit te gaan. Die weëe jingle bells, die zeurderige white Christmass, alsjeblieft, doe me een lol.

Maar als het dan toch moet ...

2 opmerkingen:

Le Fric zei

Dank voor het gedeelde inzicht. Behalve de kerstkitsch van Elvis is het eind van het jaar niet om aan te horen, om over al die platgedeunde walsjes uit Top-2000 nog maar te zwijgen. Het is nog erger dan die zenuwenfluit van Paris s'éveille bij Radio Tour de France!

Maar ik dwaal af. Ho Ho F***ing Ho is niet, zoals het filmpje vermeld, van Monty Python. Het is van een Australiër, die gaat bij de naam van Kevin "Bloody" Wilson. Op 13 februari 1947 in Sydney geboren als Dennis Bryant. Voor het liedje maakt het niet uit, voor de Buma/Stemra wel. Kan ik even afrekenen?

Super Fric zei

Zeg Fric,

"vermeld" is met dt, hoor!

Super Fric