woensdag 25 juli 2012

Kromkrommers



Die groententuin ... daar is iets mee. Ik weet niet wat het is, maar er gebeuren daar rare dingen.

Ik had een zakje komkommerzaadjes nog gevonden, al jaren over datum, maar ik dacht, wat geeft het, ik zaai ze allemaal en als er één of twee uitkomen ben ik al lang blij. Het gevolg is dat we nu wel dertig komkommerplanten hebben, als het er al niet meer zijn. Ze zijn allemaal uitgekomen namelijk. Zal wel een sterk ras zijn of zo.

Het ziet er best wel mooi uit eigenlijk, ze kruipen door de hele tuin zowat, vol kleine gele bloemetjes en veel grote groene blaadjes. Alleen, wat er aan komt is een beetje raar. Zou het door te weinig water komen, of juist door te veel? Heb ik te veel bemest, of juist te weinig? Ik weet het niet. Dit zijn geen komkommers, maar kromkrommers.

5 opmerkingen:

Aad zei

Je hebt zelf de oplossing al gegeven ... overjarig spul. Ze groeien terug naar het verleden. Soooo simple.

H.gr., Aad

Rein zei

Dit zijn echte komkommers! Die in de winkel zijn gecultiveerde nepdingen

Rein zei

Wacht even, wij weten nu waarom ze krom zijn. Je moet de planten opbinden dan gaan de komkommers hangen en groeien ze recht.

BYTErtje zei

Kromkommers passen tenminste wèl in je groentela, maar helaas niet in EEG wetmatigheden. Gewoon lekker eten, salade, gazpacho, tzaziki, bakken, stoven met yoghurt, weggeven etc. En als je dan nog overhoudt kan je er altijd nog een hoefijzerwerpspel mee doen

Marthy zei

Nooit geweten dat je komkommers moet opbinden, ik zit nu hard te piekeren of mijn vader dat vroeger ook deed in zijn tuin.Nou ja, bij mij kruipen ze dat het een lieve lust is en ik laat ze gewoon niet zo groot worden. Zie mijn oogst van vandaag op: www.heenenweernaardeardeche.blogspot.com