zondag 1 juli 2012

You Tarzan, me Jane



De oude plankenvloer is verleden tijd! De balken en planken zijn in stukken gezaagd, ze kunnen zo de kachel in.

Het was nog een wankel klusje, die laatste plankjes lagen maar half vast, dus een beetje voorzichtig moeten doen om niet met plank en al naar beneden te donderen. Wiebelend en balacerend als een koorddanser, stukje bij beetje, tot alles weg was.

Alles, op één balk na. Want we hebben weer een nieuw plan.

Nu alles weg is lijkt het allemaal toch wel groter en hoger dan we gedacht hadden. Misschien vinden jullie dat vreemd, je zou denken dat je dat toch wel zou zien van tevoren, maar geloof me, pas als het zover is zie je hoe het werkelijk oogt. En weet je, dat is helemaal niet erg, het biedt weer nieuwe mogelijkheden. Noem het voortschrijdend inzicht.

We denken erover om boven de kachel een leeshoek te maken. Daarvoor moet er een vloer in van een meter of twee breed. Er is op die plek een brede nis van die breedte, die zou uitstekend dienst kunnen doen als boekenkast. Denk daar onze Eams lounge chair bij en een mooie leeslamp en klaar. In de winter zit je daar ook nog eens comfortabel warm, naast de kachelpijp.

Maar je moet daar wel kunnen komen. Dat gaan we niet met een trap doen trouwens, we denken eerder aan een loopbrug langs de muur.

Of nee, er schiet me ineens nog een beter idee te binnen, een liaan! You Tarzan, me Jane. AAAAAOUAOUAAAAAA

2 opmerkingen:

Aad zei

Lianen zijn zo ont-zet-tend 19toen! Trampoline? Brandweerpaal? Of gewoon een achterdeurtje?

Anoniem zei

You Tarzan me Jane

Filmpje binnenkort te zien
op dit blog.
B. en M. slingerend aan
een liaan.(lol)