zaterdag 7 juli 2012

Lamscurry



We hadden toch een tijdje terug alweer een lammetje gekregen, om op te eten dan, kant en klaar in mootjes gehakt, weet je nog? Vandaag maar eens een curry van gemaakt, voor de verandering.

En omdat ik daar een hele tijd mee zoet ben geweest en ik bij god niet weet wat ik anders moet schrijven krijgen jullie het recept.

Bak de stukjes lamsvlees in een pan in olie. Haal het uit de pan als het goudbruin gebakken is. Doe twee gesnipperde uien, een paar tenen knoflook en wat gemalen verse gember in de pan en bak tot alles zacht is. Voeg 1 eetlepel koenjit, 1,5 eetlepel kerrie, 1,5 eetlepel komijn en 1 eetlepel chilipoeder toe en bak even mee. Dan een eetlepel bloem erbij en nog een minuutje bakken. 6 gepelde tomaten en een blikje cocosmelk toevoegen, het gebakken vlees erbij en laten sudderen tot alles goed zacht is. Als laatste een flinke scheut yoghurt erdoor en op smaak brengen met peper en zout.

Zo, kom ik daar even makkelijk vanaf.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja,ik weet het nog.
Het geslachte lam van de buren.
Pan met inhoud ziet er smakelijk uit.Heb de geurknop aangezet.
Trouwens over mootjes geproken,
denk ineens aan verse paling
paling gebakken
paling in roomsaus
paling in groene saus
paling gestoofd enz.

Krachtvoer voor mensen, die hard
werken en tevens genieten van
het leven!
Ja toch, niet dan

Overigens, indien het weer niet
verandert hier zal mijn wederhelft
kanaaltjes moeten graven rondom
de moestuin.#mopperdemopper