woensdag 27 februari 2013

Dikke klei


Ik ben aan het schilderen, de deurposten in dit geval. Het zijn de deuren die uit de oude badkamer en toilet komen. De oude verf moet er eerst bijna helemaal afgehaald worden, het was niet zo heel netjes gedaan namelijk. Dus zorgvuldig schuren en er komt hier en daar wat houtplamuur aan te pas, het is nog een hele klus.

Ik doe voorlopig alleen de deurposten, de deuren zullen ook wel eens moeten, maar dat is zo'n typisch klusje voor als het wat warmer is, daar is absoluut geen haast mee. Als ik die een beetje schoonmaak kunnen ze er nog wel even mee door.

De reden dat ik nu alleen het hoognodige doe is de temperatuur. Ik heb de verf al in de buurt van de kachel gezet zodat ze niet al te koud is. Koude verf smeert heel moeilijk uit en vloeit niet lekker open waardoor je schilderwerk niet echt strak wordt. Maar ondanks de voorverwarmde verf is het lastig werken. De verf mag dan wel niet koud zijn, de deurpost is dat wel degelijk. Zodra je je kwast erop zet verandert de verf in een soort van dikke klei.

Maar we geven ons niet zo snel gewonnen, we gaan gewoon door. We doen er misschien wat langer over om het netjes te krijgen maar dat moet dan maar.

Nu wel een beetje oppassen. Het drogen duurt ook wat langer, dus niet er tegenaan lopen de komende dagen.

Geen opmerkingen: