zaterdag 9 februari 2013

Weer een wijze les



Ik had gehoopt dat het met twee lagen voldoende zou dekken ... helaas. Het is wel wit, maar de stukken waar geplamuurd is zijn nog witter. En dus zit er niets anders op dan nog een derde laag latex op de muren aan te brengen.

En dat wou ik echt wel doen vandaag, ware het niet dat mijn roller nog niet droog was. Met een natte roller een muur rollen is echt geen doen, je verf verdunt te veel en dat wordt gegarandeerd een hoop geklieder.

Ik had de verfspullen in de koude kamer laten staan. Zoals ik mijn verhaal al begon had ik eerlijk gezegd verwacht dat ik klaar zou zijn na twee lagen en ik zag derhalve niet de noodzaak om de verfspullen bij de kachel te zetten om sneller op te drogen. En dat was dus niet zo slim blijkt nu.

Weer een wijze les, nooit nooit nooit je spullen achterlaten in de veronderstelling dat je ze de eerste dagen toch niet nodig zal hebben. Je weet maar nooit waar je tegenaan loopt.

2 opmerkingen:

Joop zei

Je kan een verfroller ook eerst met de hand uitknijpen en dan droog rollen op een stuk karton en dan kun weer aan de slag. En eerste keer even op ander stuk karton verfinrollen

Anoniem zei

Of gewoon de föhn erop, het zijn tenslotte ook maar haren.

Marc