donderdag 7 februari 2013

RGB



Maar weer eens een update over de logeerkamers, hoewel we gisteren en vandaag daar weinig of niets aan gedaan hebben. Af en toe moet je ook eens aan andere dingen aandacht schenken, zo gaat dat in het leven.

Ik heb de tekening aangepast. Je ziet de rode muren, die zijn klaar, of zo goed als. De groene daar wordt nog aan gewerkt. De deur van de kleine logeerkamer (rechts) hebben we toch maar aan de andere kant geplaatst. Dat heeft een puur praktische oorzaak. Het zijn deuren die we hergebruiken. We hebben twee linksdraaiende deuren en die kunnen eenvoudigweg niet aan de rechterkant van de muur gezet worden als je wilt dat die deur de kamer in draait. Met dat smalle halletje is dat de enige mogelijkheid. Bij nader inzien is het ook wel beter zo voor de indeling van die kamer, het werd een beetje krapjes anders. De badkamerdeur is om die reden een schuifdeur geworden. Naar binnen draaien kon daar niet, naar buiten evenmin, tja, dan zit er maar één ding op.

Maar we zitten nog wel met iets. Zie je dat blauwe vierkantje? Dat is de oude houtkachel. Die moet daar een keertje worden weggehaald. Helaas, in dit geval, zit dat rookkanaal een beetje erg goed vast en zullen we het dak op moeten om de pijp te demonteren. Het dak op, met dit weer? Geen goed idee. Dat stellen we dus uit tot de eerste warme en droge dag. Hij staat daar tenslotte niet echt in de weg.

Oeps, ik realiseer me ineens dat ik met al die kleurtjes het wellicht een beetje moeilijk heb gemaakt voor een groep mensen die wat problemen hebben met kleuren zien. Discrimineer ik nu? Sorry!

Geen opmerkingen: