vrijdag 15 februari 2013

Hij doet het!



En hij doet het! Het was nog maar een klein klusje eigenlijk. Een paar draadjes aansluiten, wat domotica ertussen en klaar.

Wel mooi spul die domotica. Geen lelijke schakelaars in de muur, geen draden die weggewerkt moeten worden. Alles wat je nodig hebt is een kleine afstandsbediening waarmee alle lampen apart aan en uit kunnen en ook nog eens gedimd kunnen worden.

Ik vond op zolder nog een foto van vroeger. Kijk, die kleine, dat ben ik, in mijn moeders armen. Die kroonluchter, dat is diegene die hier nu boven de tafel hangt te pronken. Ik heb nog even overwogen om dezelfde foto na te maken, maar ik geloof dat mijn moeder me niet meer boven haar hoofd kan tillen. Hoewel ik nog steeds een kleintje ben, ben ik toch ietsje te zwaar geworden.


Over vroeger gesproken, een kroonluchter was speciaal bedoeld om het weinige zonlicht wat er binnen kwam te weerkaatsen. De kristallen pegels gaan dan mooi glinsteren. Vandaag was het voor het eerst dat we dat in onze eigen woonkamer konden aanschouwen. Het zonlicht kwam door het raam op de eerste verdieping en viel recht op de luchter. En inderdaad, zeer fraai.

Geen opmerkingen: