maandag 18 februari 2013

Waggel waggel



Er wordt hier gewaggeld, en niet zo'n beetje. De dames lopen op alle dagen, ze zijn niet meer zo snel op het moment, die dikke buiken hangen ernstig in de weg.

Ik heb het over onze buur-ooien. Die zijn zo zwanger als je maar kan zijn. De eerste zullen over een weekje wel een lammetje gaan krijgen als alles goed gaat, sommige zelfs twee.

Ik vind het maar wat spannend. In de buurt loopt het al vol met jonge bolletjes wol, maar de "onze" zijn laat. Ik heb dat eerder uitgelegd hier, het heeft alles te maken met het feit dat meneer een tijdje is weggehouden van de vrouwtjes, ze hebben een beetje aan geboorteplanning gedaan zeg maar.

Maar binnenkort is het eindelijk zover, dan wordt het feest. Niks mooier dan dartelende en mekkerende lammetjes in de wei die naarstig op zoek zijn naar hun eigen moeder om hun uiers leeg te zuigen. We worden door de buurman op de hoogte gehouden van de komende bevallingen, dus over niet al te lange tijd verwen ik jullie met een stapel foto's van de kleintjes. Ik word van het vooruitzicht alleen al helemaal vrolijk.

Geen opmerkingen: