vrijdag 22 februari 2013

Ontmoederen

Als het klopt wat ze voorspellen dan was het vandaag de laatste dag met mooi weer, dan is het morgen afgelopen met het feest, dan krijgen we over een paar dagen weer sneeuw.

Sneeuw?!? Ja zeg, zitten we daar op te wachten? Niet echt moet ik zeggen. We begonnen na een lange periode van mist net een beetje te wennen aan de warme zonnestraaltjes, dus ergens hopen we stiekem dat de voorspelling er flink naast zit. Maar toch merk je wel dat er verandering in de lucht zit. Het was vandaag dan wel de hele dag zonnig, er zat wat meer wind en het was een frisse wind.


Er lag al geruime tijd een stapel mest op me te wachten. De bedoeling is dat die in de groententuin terecht komt, maar daarvoor moet die wel omgespit worden. Ik had een paar dagen terug al een poging gewaagd maar toen was het nog hopeloos. Dikke klodders modder bleven aan je schoenen en aan je schop plakken, de grond was nog veel te drassig toen. Omdat het er naar uit ziet dat het vandaag de laatste kans was ben ik met de zware klus gestart.

Alles in één keer is geen doen. Het is te zeggen, het zou wel kunnen, maar dan weet ik zeker dat mijn rugspieren morgen ernstig gaan tegenspartelen en ik ofwel met pijnstillers aan de slag moet of op de bank moet gaan zitten tot het over is. Geen van beide opties lijkt me erg aantrekkelijk, beter gedoseerd dit werkje aanpakken.

Ik heb ongeveer een derde klaar gekregen. Ondanks dat de grond al veel droger is blijft het een zware klus. Ik was best wel moe na een paar uur ploeteren. Maar we komen er wel, langzaam maar zeker. Ik zal alleen wel weer even moeten wachten op de volgende zonnige periode. In de tussentijd kan ik op mijn gemakje ont-moe-deren.

Geen opmerkingen: