zaterdag 1 januari 2011

2011

We hebben het laat gemaakt afgelopen nacht. We waren met z'n tweeën, of met z'n vieren als je de poezen meerekent. Geen groot gezelschap dus, maar toch is het half drie geworden. 

Ik had fruits de mer ingekocht. Da's niks voor Bert, die vindt dat eruit zien als rubber, of erger. Ik ben er dol op. Één keer per jaar ga ik me eraan te buiten. Het is voor iemand die het zelf niet eet een kwelling, het duurt uren. Je zit er maar naar te kijken terwijl je zelf je voor-, tussen-, hoofd- én nagerecht al lang op hebt. Vandaar de beperking van één keer per jaar. We gingen altijd op een fruits de mer trip naar Normandie, daar hebben ze de beste, de grootste, de mooiste. Maar dat is er met de hele verhuistoestand bij ingeschoten. 

Ter compensatie heb ik er tapas bij klaargemaakt.

We hebben zitten genieten, allebei. En weet je wat zo mooi was? Juist op dat moment werd Casablanca uitgezonden, onze all time favorite. Je hoort Ilsa zeggen "Oh Rick". We kennen de film van voren tot achteren en omgekeerd, met alle oneliners. 


"I have the feeling this is the beginning of a beautiful friendship"

7 opmerkingen:

The Aristocats zei

Ja ja u hebt het goed gelezen! Hiephoi en Miaumauw, we zijn er weer! Van het lawaai in de aanloop naar de jaarwisseling hebben we handig gebruik gemaakt om uit te breken uit de terroristengevangenis waar aan de buitenkant als afleidingsmaneuvre op staat dat het de Clinique Vétérinaire pour etcétéra zou moeten zijn, maar niets is minder waar, en dus hebben wij domweg een vaas op een wat heftige manier laten kantelen tegen de ruit zodat de vaas het won voordat de ruit weerstand kon bieden en wij weer buiten stonden voordat de vaas alsnog tegen onze bedoeling in in brokken uiteen viel maar de hoofdzaak is dat wij weer vrij zijn, bevrijd van de wanpraktijken van een onder druk gezette directeur van genoemde inrichting. Details willen wij u onthouden, we schrikken de lezer niet graag af, maar prijzen ons gelukkig met de wetenschap dat wij katten elk ooit begonnen zijn met zeven levens.

Feit is nu dat wij vrij zijn en het eerste dat wij gedaan hebben is uiteraard ons personeel opzoeken, de ontmoeting was wederzijds ontroerend hoewel niet traditiegetrouw reeds op Kerstavond maar dan toch nog wel in de nacht van de jaarwisseling, en wat heeft het vrouwtje ons verrast met een echte geweldige smakelijke extra feestelijke fruits de mèr, fan-tas-tisch!

Uiteraard wensen wij mede namens alle neefjes en nichtjes aan de bloglezers en ~schrijvers een goed MMXI toe dat mocht brengen wat goed voor u en ons is.

Van neef Felix en van de reeds eerder op vrije pootjes getreden Mascotte hebben overigens wij nog niets vernomen, zij zou ook bewust zwijgen tot ook wij beiden op vrije pootjes zouden zijn. Ook hen beiden wensen wij uiteraard al het goede voor MMXI!

Met kopjes en knuffeltjes van Hiephoi en Miaumauw!

(Translated by BabelFish, French edition) zei

Ici de directeur van de Clinique Vétérinaire pour Maladies Nerveuses, vij hebben een bevel de récherche voor enkele katten die hebben ontsnapt uit mijn Clinique.

Zij hebben uitghebrokèn 'et raam en 'ebben ook beschadiegt één tres charmant bloemvase in stukkèn op le trottoir, en het spoor van de dierèn ontbreekt van elk.

Chacq'un die inlichtingèn 'eeft voor mij is bienvenu, zodra ik 'eb deze katten retour, de zweep is prêt-a-l'usage en geen eten pour huit jours!

Met norse groet van een ontstemde directeur van de Clinique Vétérinaire

Neef Felix zei

Ha lieve nichten,
Goed weer van jullie te horen. Ik heb jullie wel gemist al die tijd hoewel ik onderweg vanuit de lage landen naar het kennelijk zo mooie Marnaves niet veel tijd heb gehad om me tot jullie en de andere Bloglezers/schrijvers te wenden. Ik heb namelijk op mijn lange wandeltocht het nodige te verstouwen gehad en ben dan ook zeer ernstig vertraagd geraakt. Nog maar nauwelijks ondersweegs, werd ik overvallen door een enorme hoeveelheid sneeuw. Ik heb begrepen dat die bij jullie werkgevers ook in ruime hoeveelheden is gevallen. Omdat zulk weer niet echt voor katten gemaakt is, heb ik mijn toch noodgedwongen onderbroken op een mooie Brabantse hofstede. Ik ben daar liefdevol opgevangen door een andere verre nicht en haar werkgevers. In ruil voor het muis-vrij houden van de stallen moag ik blijven totdat het weer opknapt en ik mijn tocht zuidwaarts kan vervolgen. Naast het (eniszins eentonige) menu van de door mij gevangen muizen, krijg ik ook zo nu en dan wat kattenvoer toegestopt door de vrouw des huizes. Verder slaap ik veel in een heerlijke hooiberg alwaar ik mij vergezeld weet van een allercharmantste mede-wandelaarster. Maar daarover later. Ik moet nu weer aan het werk want ik ben nog lang niet klaar met al die grijze en lichtbruine monstertjes hier. Bovendien ligt er nog zat van die witte rommel op het erf van de hofstede. Nog niet erg aanlokkelijk om mijn tocht naar het zuiden voort te zetten. Met lieve groeten, Neef Felix

Les trois Aristochats zei

Hiephoi, Miaumauw en Mascotte, baronesse de la Marotte a Plomb,

als herenigd trio vieren wij een feestje omdat we nu weten dat ook neef Felix in onze richting spoedt, waarbij wij uiteraard zeer, zéér benieuwd zijn naar de lieftallige poes die onze neef weet te bekoren, het moet een allerbevalligste jongedame zijn omdat wij met de toch wel kieskeurige aard van Felix op de hoogte zijn.

Wij verheugen ons al in de ontmoeting en zullen haar allerhartelijkst ontvangen (nee, niet slechts in het houthok, dat past niet binnen voornoemde kieskeurigheid van neef Felix, dat weten we nu wel).

Het trio groet u vanuit het ontsneeuwde Marnaves. Dag Felix plus mede-wandelaarster, tot spoedig ziens en pas op, in sommige districten kan het ook op de poezepaden behoorlijk glad zijn!

Anoniem zei

Ik dacht dat we het nu wel gehad hadden met die kutkatten!!!

Zei zei zei

Ha! Good friendship nice! What watch is it? Here nine watch. Always happy new Year you! Very good quiz too, solution:

pic 1: Rat
pic 2: yǐ-chǒu
pic 3: Tiger
pic 4: Rabbit
pic 5: Dragon (may be Snake)
pic 6: Horse (or mighty xīn-wèi)
pic 7: Ape
pic 8: Rooster
pic 9: Dog
pic 10: Pig

Ha, finish. Now Year of Rabbit, wish always good Year, do not forget wishing Oh!

Ha!

Zei Zei Top
Globish Teacher Ni
taipeh

Neef Felix zei

Mooi niet meneer (of mevrouw) Anoniem! 'The Cats are back' is het devies. Het Trio in Marnaves is volop aangesterkt ondanks de verschrikkingen die zij hebben moeten verduren in de 'loony bin voor katten'. En versterkingen zijn onderweg. Het allerbevalligste katje waar ik momenteel de hooiberg (en de muizen) mee deel is zeer begaan geraakt met het lot van Les Chats in Marnaves. Zij heeft besloten haar dienstverband in het Brabantse tijdelijk te onderbreken en zich aan mijn zijde te scharen op de lange en barre voettocht zuidwaarts, immer zuidwaarts ... Maar op een dag zullen wij tesaam aan de poortebn van Les Fontanelles staan en onze lieve nichten bij komen staan. De sneeuw hier in het Brabantse land (daar waar het leven zo goed is), is nagenoeg verdwenen. Volgende week wordt onze taak tijdelijk waargenomen door een bevriende Blauwe Reiger en spoeden wij ons zuidwaarts. U bent dus nog niet van ons af meneer (of mevrouw) Anoniem! Weest gegroet, neef Felix