vrijdag 14 januari 2011

Linkse hobby

We verwarmen ons huis. Uiteraard. Hoewel het vandaag eigenlijk niet nodig was, het was lente-achtig warm. Vogels floten er lustig op los, in de hoop een mannetje of vrouwtje te lokken. Maar het ís nog geen lente, was het maar waar.

Aangezien onze houtvoorraad zienderogend minder aan het worden is, was de tijd rijp voor een nieuwe vulling van de houtschuur.

En dat doe je hier niet kinderachig, je laat gewoon een vrachtwagen vol komen van dat spul.

En vervolgens sta je drie dagen lang houtjes te stapelen.

Los van onze brandstofverkwistende auto's zijn we met deze linkse ongesubsidieerde hobby vrijwel geheel CO2-neutraal bezig.

1 opmerking:

T. Oudewater zei

Lieve Hiep en Mau,

Mes chéries, wat heb ik jullie gemist! Maar gelukkig is die enge Ali Ben Dinges nu met al z´n gezwem naar Saoedi-Arabië gevlucht. Kan ik binnenkort weer ´s langskomen, zonder bang te hoeven zijn voor dat gehijg in mijn nek. Helemaal akelig werd ik ervan. Zogenaamd verliefd zijn ze, maar ze willen allemaal hetzelfde, namelijk je een tapijtje verkopen, neem dat maar van mij aan! Gelukszoekers zijn het, de goeden niet te na gesproken, natuurlijk, maar de eerste daarvan moet ik nog tegenkomen. Nee, dan dat Fijne Stel van jullie, die weten tenminste van aanpakken. Alsof het niets is worden gewone houtjes opeens ware kunstwerken en ondertussen niks geen BKR, want die had je toen nog niet. En zo hoort het natuurlijk ook. Wat nou, linkse hobby? Gewoon lekker de handen uit de mouwen, dát is de ware kunst! En ze zijn nog proper op hun lijf ook. Elke dag douchen, met alle gevolgen vandien, en eens in de week nog een schoon buisje ook, wed ik.

Schone kopjes als vanouds,
Tiny Oudewater

werkgroep gezelschapsdieren
afd. caviakammen

PS: maar ik heb weer overplaatsing aangevraagd...