woensdag 12 januari 2011

Door de deur naar binnen

En ineens begint het erop te lijken.

Kijk, alleen nog even dat stukje boven de deur dicht maken en de eerste kamer is klaar om afgewerkt te worden. De muren zitten er in, de elektra is op afmonteren na klaar. De enige manier om erin te komen is door de deur. Klinkt logisch, maar tot nu toe was dat niet zo evident.

In tegenstelling met onze eerdere plannen gaan we nu toch eerst verder met kamer twee. Pas als die ook klaar is gaan we de afwerking van beide kamers tegelijk aanpakken. En omdat we nu al behoorlijk wat ervaring hebben opgedaan hebben we er alle vertrouwen in dat kamer twee een stuk sneller zal gaan. Klein nadeel is dat die kamer ook nog gevoegd moet worden, dat kost de nodige tijd.

En er zit nóg een deur in de gite.

Die van de badkamer, rechts op de foto.

5 opmerkingen:

Le Maître Bainier Tarnais zei

Eh ... ik lees het ... goed, denk ik? Is er sprake van een eh ... badkamer?

Mijn ... als ik het zo eh ... mag noemen, mijn eh ... specialiteit is de badkamer. Bubbel eh ... douches, jacuzzi's, stortdouches, eh ... luxe badkuipen ... eigenlijk alles voor de eh ... badkamer.

Ja, nee ja, de badkamer, inderdaad, ja.

Nee, u verstaat mij eh ... goed. De ... badkamer. Ja, de badkamer dus.

Schikt het als ik eh ... een keer met u ... bij een broodje ei en eh ... een glaasje priklimonade een eh ... offerte opmaak?

En nu ik hier toch ben ... die mevrouw eh ... u met die onweerstaanbare charmes ja ... mevrouw Vroegindeweij ... heb je ... ik mag toch wel jij tegen u zeggen? ... eh ... zin om ook een slokje ... mee te eh ... drinken?

Met een welgemeende groet van Mohammed al Joesoef Hadji Halef Omar ben Ali, Maître Bainier Tarnais

Les Aristochats (voor mw Oudewater) zei

HiepHoi en Miaumauw speciaal voor mw T. Oudewater die ook dit keer weer wordt gestalkt door die vreemde snoeshaan met die valse naam. We bangen met u mee, wel om andere redenen dan u, maar wij vrezen dezelfde persoon, de man die de hele tijd stottert; maar als hij zijn naam en zijn specialiteit noemt is het stotteren ineens over bij deze kantjes-aflopende querulant. Uiteraard beseffen we uw vrees voor 's mans gestalk en verstaat u uiteraard onze angst voor hetzelfde exemplaar van de homo sapiens dat met een waterpartij het leven in de gîte wil veronaangenamen door een daartoe gepeperde rekening te incasseren teneinde een jacuzzi of ander nat iets te installeren, waarbij dit etre het geheel bij een glaasje priklimonade wenst te beklinken.

U begrijpt het mw Tiny, eerder boden wij aan om oom Leo in te schakelen, en La Mascotte, de schat, is inmiddels spoorslags naar Afrika afgereisd om hem persoonlijk op te halen en veilig door het drukke Europa te loodsen naar Les Fontanelles teneinde - hoewel onze oom Leo uiterst vriendelijk en vredelievend is - met een enkele grom of blik deze bizarre badkamerboer te weerhouden zich op te houden rond les Fontanelles. Dus wilt u zich veilig voelen dan kunt u het best op Les Fontanelles komen, waarbij wij als enige tegenprestatie verlangen dat u een kammetje mee brengt om de manen van oom Leo weer enigszins te ordenen (hij zorgt slecht voor zichzelf sinds het overlijden van zijn beroemde en al even schele tweelingbroer, Clarence Daktari).

Met knuffelkopjes van Hiephoi en Miaumauw

Les Aristochats (voor Mohammed al etcetera) zei

Hiephoi en Miaumauw, in het bijzonder en met waarschuwend opgeheven pootje tot Mohammed al etcetera:

Onze oom Leo, een eche afrikaanse oerwoudleeuw die vriend is van ieder die wij als vriend bestempelen maar die voorts smakelijk kan genieten van een hapje badkamerboer, is onderweg om zijn intrek te nemen rond landgoed Les Fontanelles, bij u zeker bekend als de plaats waar u klandizie en charme zoekt. Weet echter dat beide activiteiten van u rond dit landgoed volstrekt *NIET* worden gewaardeerd, onze instrukties aan oom Leo zullen ondubbelzinnig zijn.

U kunt niet ontkennen dat wij u indringend en ernstig hebben gewaarschuwd!

Les Aristochats

Le Maître Bainier Tarnais zei

O eh ... ja maar eh ... weet je, eigenlijk ben ik eh ... niks bang voor jullie oom. Want ik eh ... heb ooit een leeuwen eh ... leeuwen-douche aangelegd voor zijn broer en eh ... daar heeft ook eh ... jullie oom Leo lekker onder eh ... gepaddeld.

Het is een eh ... uitdaging geweest maar eh ... je begrijpt dat jullie eh ... oom het water heel eh ... prettig vindt.

Misschien wil hij eh ... het jullie ook wel eh ... vertellen waarom het eh ... in het water zo aangenaam eh ... is voor katachtigen.

Als oom Leo er is breng ik eh ... graag een eh ... smakelijk broodje warm vlees langs.

En mevrouw Oudewater, je eh ... hoeft voor mij echt eh ... niet bang te zijn, want eh ... ik heb toch niets kwaads in eh ... de zin?

In tegendeel, ik eh ... waardeer je charmes, je eh ... alles, dus eigenlijk. Wil je asjeblieft dan toch eh ... komen? Dan kun je gelijk eh ... zien dat ik eh ... ongevaarlijk ben, en ook nog eh ... kun je misschien die leeuwenmanen kammen. En eh ... gezellig, knus eh, met mij .. een glaasje drinken. Asjeblieft?

Met een uiterst vriendelijke groet van Mohammed al Joesoef Hadji Halef Omar ben Ali, Maître Bainier Tarnais

Anoniem zei

Bluf. Gewoon bluf