woensdag 26 januari 2011

Dokter, ik heb last van mijn karbonaatjes

Vandaag op dokterbezoek met Mini.

Ze heeft last van haar vessie. Niet haar jas, maar haar blaas. Ik heb het ook moeten opzoeken.

De dokter wou Mini met spoed zien. Volgens mij was het niet spoed, ik dacht aan een blaasontsteking, maar de dokter vreesde voor een verstopping van de urinewegen en dat is urgent. Dus met zoveel spoed als mogelijk Mini in het reismandje gepropt en naar Cordes, waar de dierenarts zit. Ze werd meteen geholpen.

Uitgebreid buikje gevoeld en een echo van Mini's interieur. Daarop was duidelijk een heel klein blaasje te zien. Nou ja, duidelijk, het is dat me gezegd werd dat dat zwarte vlekje haar vessie was. Maar geen verstopping van de urinewegen dus.

Ze, de dokter is een ze, bekeek ook nog iets anders. Ik dacht slim te zijn en vroeg of dat haar "rognons" waren. Maar in plaats van diep respect voor mijn medische kennis viel mij een lachsalvo ten deel. Nieren heten in het Frans "reins", het worden pas "rognons" als ze op je bord belanden. Klaargemaakt met een takje thijm bijvoorbeeld.

Een gekrenkt ego, een injectie tegen de pijn en nog één met antibiotica verder en 63 euro armer gaat het weer goed met de kleine.

Geen opmerkingen: