maandag 5 september 2011

Blond, bruin, wit

Vertelde ik eergisteren nog dat mijn haar van blond naar bruin was getransformeerd, inmiddels is het wit. Nee, niet grijs, echt wit. Alleen is het deze keer geen haarverf maar houtverf. Ik ben de nieuwe ramen aan het verven en blijkbaar ben ik er met mijn bruine lokken in gaan hangen. Ongemerkt.

De ramen van het oude huis worden één dezer dagen vervangen. De huidige zijn op, niet meer te redden en bovendien nog van enkel glas. En omdat het nu eenmaal gemakkelijker is om de nieuwe te schilderen terwijl ze nog op de grond staan, zijn ze vandaag maar vast in de grondverf gezet.

De ramen krijgen overigens dezelfde indeling als de oude, vier ramen dus, alleen de dwarslatjes komen niet meer terug, een compromis tussen de heer en vrouw des huizes.

Tegelijk zijn we, zoals je ziet, begonnen met de luiken amandelgroen te schilderen. Goeie kans dat mijn haar binnenkort ook die kleur aanneemt.

1 opmerking:

Kees zei

Is er niet iets roods aan jullie huis? Misschien het hek? Kun je daar nog eens tegen aan gaan hangen.