maandag 19 september 2011

Eenzaam zonder jou

Ik heb het al eerder over de jukebox gehad en over het gebrek aan oude Vlaamse hits. Goed nieuws, er zitten er inmiddels vijf in. Mijn kleine zus heeft ze gevonden op een rommelmarkt. Nou ja, kleine zus, zo klein is ze nu ook weer niet, ze is zelfs iets groter dan ik ben, maar ja, ze is wel een stuk jonger en dus blijft ze mijn kleine zus.

De oogst tot nu toe:
 - Ik ben verliefd op jou (Paul Severs)
 - Is er een ander (John Terra)
 - Zeven anjers zeven rozen (Willy Sommers)
 - De dag dat het zonlicht niet meer scheen (John Terra)
 - Twee verliefde ogen (Will Tura)

En dan zijn er nog een paar, maar die hebben de selektie niet doorstaan, zoals Juul Kabas, die komt er echt niet in.

De Twee verliefde ogen van Will Tura is eigenlijk te jong, pas in 1982 uitgebracht. Die wil ik nog eens vervangen door een echte oude, maar wel ook van Tura, hij is tenslotte toch de grootste Vlaamse zanger aller tijden. De hit waarmee hij doorbrak in 1962 moet het worden:

Ik ben zo eenzaam zonder jou.

Geen opmerkingen: