dinsdag 27 september 2011

Kwep kwep kuwiiiiit

Het is hier een va-et-vient van wilde dieren de laatste tijd. Gisteren berichtte ik al over moeder en kind ree, een paar dagen geleden liep er een rode patrijs op het terras en nu loopt er weer een mannetjesfazant te paraderen rond het huis.

Het is wel een beetje een maf beest, voor niks of niemand bang, zelfs niet erg onder de indruk van onze poezen. Die poezen vinden het overigens maar een rare snuiter, ze volgen hem wel, maar op gepaste afstand.

Hij staat met zijn snavel tegen de glazen deuren te tikken, welke fazant doet nou zoiets. Ik dacht dat ik een ijdeltuit was af en toe, maar hij staat zichzelf uitvoerig te bewonderen in de spiegeling van het glas. Ik moet meteen toegeven dat het een prachtige vogel is, dus op zich is dat bepaald niet vreemd, het is tenslotte zijn manier om de meisjes te lokken. Werkt dat bij ons mensen ook niet zo?

Wel vreemd is dat hij ongevoelig is voor de schrikdraad van de groetentuin en dat is weer niet zo gunstig voor de tomaten. Wat er nog hangt is aangevreten door meneer, ik heb gauw nog even gered wat er nog te redden viel.

Maar er vertoeft hier nog een rare snuiter, ik heb hem of haar nog niet gezien, maar wel gehoord. Gisteravond rond elven hoorde ik kwep kwep kuwiiiiit onder het toiletraam. Geen subtiel gepiep maar echt oorverdovend. Iemand enig idee wie of wat dat nu weer kan zijn?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch krijg ik een beetje het idee dat het een kwartel is, ook al doet die meer van tsjuk tsjuk berrííííe, maar dat hangt ook een beetje van het seizoen af. Iets anders dan een kwarteltje kan ik er echt niet van maken. Van die kwartel zelf trouwens weer wel, maar dat is een ander soort hobby.

PS voor Rein: deze anonymus heet Bart Vroegindeweij, mental coach en trainer, tevens standby-interim en oprichter c.q. mede-eigenaar van de Mental Sunshine Academy.

Rein van der Louw zei

Voorwaar zaken om trots op te zijn. aangenaam.

Kees zei

Tip: Zet een fles 'Famous Grouse' voor het raam. Wellicht schrikt het beest zo dat hij de kuierlatten neemt? In het slechtste geval moet je fles leegdrinken.