woensdag 12 juni 2013

Knagertjes pesten


Nou ja zeg, wat staan mijn bonenplantjes er zielig bij. Ik weet wel dat ik ze niet echt veel aandacht heb geschonken sinds ze de grond zijn ingegaan, maar toch. Het lijkt wel alsof er één of ander knagertje zich tegoed aan het doen is aan mijn frisse jonge plantjes.

Maar welk knagertje dan. Allicht eentje die jonge blaadjes wegknabbelt en de takjes laat staan. Hij of zij doet het zeer zorgvuldig maar ik kan niet zeggen dat ik er bepaald blij mee ben. Ik doe het tenslotte niet voor hem of haar, al dat grondwerk in de moestuin.

Ik heb natuurlijk al even staan klagen tegen de buurman, hij die overal raad voor heeft. Ook deze keer laat hij me niet in de steek. Volgens hem is er een goeie kans dat het slakjes zijn, van die geniepige kleintjes die alleen boven komen als het donker is.

Korrels strooien is tegen mijn principe, daar begin ik niet aan. De vergiftigde slakken worden door de vogels opgegeten waardoor zij op hun beurt weer vergiftigd worden. Geen fijn plan dus. Maar wat moet ik dan? Met mijn geweer op de loer gaan liggen midden in de nacht? Dacht het niet.

Buurman zou buurman niet zijn als hij ook hierop geen passend antwoord zou hebben. Gewoon wat as rond de plantjes strooien, slakken hebben er een pesthekel aan. Dat hebben ze persoonlijk aan de buurman verteld.

2 opmerkingen:

Aad zei

Zijn jullie allebei nu aan de Gauloise, of BBQ-en jullie bij ontbijt, lunch, diner en tussendoor?

Kees zei

Plastic bekertje met een beetje bier ingraven helpt ook.