woensdag 19 juni 2013

Wind, koud en nat

19 juni vandaag, normaal gezien zou het al geruime tijd zomers moeten zijn, zou het niet of nauwelijks meer moeten regenen, zouden de groententuin en de planten dagelijks besproeid moeten worden om uitdroging te voorkomen, zouden we geen tuinafval meer mogen verbranden omdat het te droog is, zou er al gevreesd moeten worden of de waterbekkens het dit jaar zouden uithouden, zou je je regelmatig binnen moeten terugtrekken om een beetje verkoeling te zoeken tussen de oude stenen muren van je huis.

We trekken ons inderdaad regelmatig terug binnen onze muren, maar meer om te schuilen tegen de wind, de kou en de regen de laatste dagen dan tegen de hitte. We hebben een paar dagen van echt mooi weer gehad maar het is weer voorbij, we zijn weer terug bij af. Gisteren zag ik nog 26 graden op de zwembadthermometer, nu durf ik niet eens te gaan kijken. We nemen niet eens de moeite om  's ochtend het zomerdek weg te rollen, niemand die nu wil gaan zwemmen. Het water is nog warm maar je moet er weer een keertje uitkomen en dat is allesbehalve aangenaam met dit weer.


De regen komt overigens wel uit het zuiden zo te zien. Eergisteren had ik de ligbedden van het zwembad al ontdaan van een rode laag woestijnzand, vandaag lag er nieuw. Ik heb mijn lesje geleerd, ik wacht nu geduldig af tot het weer wat beter wordt, ik blijf aan de gang.

Geen opmerkingen: