dinsdag 12 oktober 2010

Foetsie

Ken je dat, als je net verhuisd bent en alles is zoek? Hier hebben we er ook last van. De één gaat er makkelijk mee om, de ander wordt gek. Ik ben zo'n ander. Knots knetter kan ik er van worden als ik iets niet kan vinden.

Vandaag was het raak. We hadden de gatenpons nodig om, de naam zegt het al, gaten te ponsen. In de stalen frames op de slaapkamer. Daar moeten zo veel leidingen doorheen dat de standaard gaten niet voldoende zijn. Maar waar was nou die gatenpons. Ik ben om half tien vanochtend al begonnen met zoeken. Alle verhuisdozen die nog niet waren uitgepakt zijn opengemaakt. En dat zijn er best nog veel. Het heeft me de hele dag gekost. Ik heb werkelijk vanalles gevonden, leuke sleutelhangers, papiersnijder, handdoeken, kaarsen, kerstspullen, foto's, maar geen gatenpons.

Ik heb van de nood een deugd gemaakt. Een stuk of twintig dozen zijn naar de buanderie verhuisd, netjes voorzien van een label met de inhoud.

Behalve de gatenpons mis ik nóg iets. We hadden een dikke zwarte map met recepten. Nooit meer teruggevonden. Iemand enig idee waar dat ding gebleven kan zijn? In het naaimandje heb ik al gekeken.

1 opmerking:

Fong Seng zei

Omdat we falliet gaan onze pons in aanbieding.

Leuk voor kerststukjes te maken en hond uit te laten. Kan ook verstopte uitlaat repareren, en u verkouden? Ook daar is pons goed voor.

Wil u prijsopgave kom dan naar Fong Seng. Met snel beslissen gratis sambal bij.