vrijdag 29 oktober 2010

Verdubbelingsformule

Er is weer volop benzine verkrijgbaar, zelfs de kleine pompstations vlakbij zijn weer open. Geen enkele reden meer om niet weer een bezoekje te brengen aan onze favoriete winkel. Juist, de Bricodepot. En omdat het mooi weer was, hebben we de kar volgeladen met gipsplaat en andere benodigdheden. Als het regent is dat wat lastig, een gipsplaat moet niet nat worden, snapt u wel. Gipsplaat wordt dan al gauw gipsprut en daar valt niets meer mee aan te vangen. Hoewel, als je een rond muurtje wilt bouwen moet je gipsplaat wél nat zijn, dan buigt hij makkelijk, maar wie wil er nou een rond muurtje.

Intussen begint de slaapkamer aardig vorm te krijgen. Het duurt allemaal wel langer dan we dachten, beginnersfoutje. Op kantoor deed ik dat beter. Als er wat gebouwd moest worden (met bouwen bedoel ik hier softwarematig bouwen) had ik een goede formule voor het berekenen van de benodigde doorlooptijd: bepaal naar eer en geweten wat je een redelijke tijd vindt en verdubbel dat. Gegarandeerd succes. OK, met softwarematig bouwen had ik 25 jaar ervaring, met "hardware" pas 6 maanden, maar het lijkt er aardig op dat de formule ook hier aardig toepasbaar is.

1 opmerking:

Aad zei

Hoi Marleen, in jouw berichtje herken ik inderdaad een ervaringsregel die ik ook hanteer. Maar sinds april gaat deze ineens niet meer op. Het sparring maatje ontbreekt ... niets ten nadele gezegd van de andere ploeg, maar het is gewoon ... anders.

Hopelijk gaat je inschatting "naar eer en geweten" de komende tijd omlaag, omdat de verleiding van "terrasje zitten", "vijgen plukken" en andere bezigheden buitenshuis wat terug loopt.

Tot je natuurlijk vanuit huis kunt gaan langlaufen :)

Groetjes!

Aad