dinsdag 26 oktober 2010

Krabben

Koud vanochtend, slechts één graad boven nul. Dat was om negen uur, dus afgelopen nacht moet het gevroren hebben. Geen idee hoe koud het wel niet was, ik ben niet mijn warme nestje uitgekropen om dat te observeren. Ben niet helemáál gek. Wel een beetje, geef ik meteen toe.
Als ik de deur uit was gemoeten had ik moeten krabben. Niet dat ik vlooien heb of zo.

Mijn karretje, helemaal wit!

Een uur later was alles weer weggesmolten, heeft de zon voor gezorgd. Zomaar, ik denk omdat ze het gewoon leuk vindt om auto's te ontdooien.

We rijden nu al niet meer sinds de staking en ik moet zeggen, het bevalt prima. De vriezer is nog steeds niet leeg, de wijn is nog steeds niet op. Geen enkele reden dus voor een bezoek aan de grote stad.

3 opmerkingen:

De Aristokatten zei

Hiep hoi en Miauwmauw, wij hebben het hier in Frankrijk zo onvoorstelbaar geweldig naar ons zin dat wij ook al helemaal geen enkele behoefte meer voelen om ook maar iets of iemand te krabben, het is zelfs zo paradijselijk hier dat wij bijna vergeten onze nagels te scherpen om te voorkomen dat wij tijdens een sprong van vreugd en jolijt tegen de boomstam wegens verminderde grip ruggelings ter aarde dreigen te storten wat uiteraard nog altijd voorkomen wordt omdat wij wegens onze natuurlijke souplesse nog even snel ons min-of-meer binnenstebuiten draaien en altijd weer op onze pootjes terecht komen maar we zijn gewaarschuwd en zoeken dus op zeldzame momenten nog even een steen om ons te scherpen maar geenszins meer uit noodzaak tot welke vorm van zelfverdediging of wat dan ook.

HH en MM

Heinz (57) zei

Endlich mal wieder ein Bloch dass auch wir ohne Dolmetscher verstehen können! Krabben, die kennen wir ja noch von Texel, wo wir mal unsere Ferien verbrachten in Hotel Juliana, aber das war schon lange her. Sie schmeckten toll mit Mayo.

Heinz (57)

Kees van der Louw zei

Ik weet een leuk cadeautje voor Marleen. Kan ze toch zien hoe koud het 'vannacht' is geweest zonder blootsvoets naar buiten te hoeven; Min/Max thermometertje is heel leuk Marleen.
Groetjes, Kees