maandag 13 december 2010

Ongelukkiglijk zit er nu een gatje in

We hadden een week geleden een mailtje gehad, of het zwembad nog te koop was. We hadden sindsdien niks meer gehoord en dachten al dat het over ging, maar vandaag kregen we een telefoontje van een Franse meneer of hij kon komen kijken want hij heeft wel erg veel interesse.

Alleen zijn we wel al begonnen met de sloop. Het bad is er toch wel iets slechter aan toe dan we dachten, hier en daar is een afdekplaatje afgebroken en tot overmaat van ramp laat ik een stuk ijs vallen op de liner waardoor er nu "ongelukkiglijk een gatje in zit".

Dit laatste is inderdaag geen goed Nederlands, het is Vlaams. Het komt uit een Flight Safety instructie van Sabena, waarin uitgelegd werd hoe het zwemvest in een vliegtuig werkt. Alleen, op het moment suprème, toen het vest opgeblazen werd liep onmiddelijk alle lucht er weer uit, waarbij de instructeur bovenstaande onvergetelijke woorden sprak.

Terug naar de liner met het gatje, er is weinig aan de hand. We hebben gelukkig een EHBO pakket voor liners op de plank liggen, is goed te repareren. Nu zal de man bij interesse het bad morgen niet mee willen nemen, geeft ons nog wat tijd om het gatje te dichten.

Dat demonteren is nog een heel gedoe, er blijkt vijf ton zand onder te liggen. En alles moet weg zijn voor 17 januari. Dat wordt nog even stug doorwerken. De kleine blauwe buffel maar weer eens inzetten.

6 opmerkingen:

Nicolaas, bosschop van Myra zei

Hier spreekt Nicolaas, algemeen bekend als "De Sint".

Onlangs richtten zich tot mij enkele katten (hun namen zijn mij ontschoten, die staan wel in mijn boek opgetekend maar dat is al lang weer ingepakt, vandaar, het zijn nichtjes van elkaar, dat is in elk geval zeker).

Zij verzetten (vt) zich op onwettige wijze tegen de aanleg van een zwembad op Les Fontanelles en meenden dit maal een maas in de wet te hebben gevonden door het zwembad weliswaar aan te laten leggen maar het als oefenruimte voor de pompiers in gebruik te laten nemen.

Uiteraard moet ik deze katten nu toch echt manen hun verzet voor eens en voor altijd te staken, anders zal ik met gezwinde spoed het grote boek opdiepen om daar enkele minder plezierige constateringen omtrent hunlieder gedrag in te plaatsen.

Ja nichtjes, jullie zijn gewaarschuwd. Een zwembad is een zwembad, en een zwembad is niet hetzelfde als een oefenruimte voor pompiers.

Dus dit is de aller-, allerlaatste waarschuwing. En voor die ene poes, La Mascotte, zo herinner ik mij nu weer, is er overigens al een aantekening in het boek aanwezig.

Daarom: weest braaf, weest gehoorzaam, weest plichtsgetrouw, gedraagt u! En wie weet heb ik volgend jaar weer een paar extra lekkere kattensnoepjes voor jullie! Want goed gedrag, dat ziet de Sint graag en dat beloont hij dan ook van harte!

Met een vriendelijke groet van Nicolaas!

PS: Neef Claus, mogelijk kun jij dat kattengespuis nog wat fatsoen bijbrengen, ik ga nu je wijze raad opvolgen en overwinteren in het Spaanse.

Neef Claus zei

Neef Sint,
Ik ga mijn best doen. Echter, de constatering van de werkgeefster van de nichtjes dat er 5 ton zand onder die voormalige plonsbak ligt helpt natuurlijk niet. Daar zien die dames vermoedelijk meteen de grootste kattenbak ter wereld in. Enfin, zoals gezegd, ik ga mijn best doen. Overigens ken ik nog een paar broers in het verre koude Nederland die wat ervaring hebben in het verplaatsen van 55 kuub zand. Toegegeven, ze hebben wat hulp gehad van enkele bereidwillige buren maar toch.
Slaap lekker ouwe Klaas. En als die slaap niet vlot mocht komen, dan drop ik vannacht wel een lekker flesje bij je in de schoorsteen.
Groet, Neef Claus

Nicolaas, bisschop van Myra zei

Waarde Claus,

Hoewel wij onder elkaar natuurlijk wel heel familiair zijn, weet ik hoffelijke omgangsvormen in het openbaar wel te waarderen. Daar hoort ook bij het hooghouden van de schijn van mijn heiligheid, dus uiteraard is je alcoholisch geschenk de komende nacht meer dan welkom, echter dat hier in het openbaar nu zo aandacht aan geschonken wordt schaadt toch mijn overigens niet waarheidsgetrouwe imago van geheelonthouder.

Toegegeven, het is hypocriet, maar ik ben dan ook en schijn-heilige.

Voor het meelezend juniorenpubliek zullen we het er maar op houden dat het een flesje bronwater is dat je door mijn schoorsteen dropt. Akkoord?

;)

Met waarderende groet,
je Spaanse neef!

PS: over dat zand zou ik me niet al te veel zorgen maken, de kattenbak op les Fontanelles is schoner dan het chemisch depot waar camouflerenderwijs een zwembad overheen is gebouwd geweest. Maar eh ... mondje dicht, hè?

PPS: Wanneer je vanavond brandewijn in dat spa-flesje stopt dan komt het wel goed! Da's een oude truc van een heimelijke vriendin van de vermaarde frater Venantius, een van mijn pupillen uit de voige eeuw!

Philippe LeS. zei

Kraaiend van plezier verkneuterde de kleine zich al op de komende rondjes rond de calvaire. Nog een paar nachtjes slapen en dan zou hij weer met het Fijne Stel de wei in mogen, om tonnetjes met zand van hot naar haar te slepen. Maar wat was dát? Dat leek warempel die duivelse Roger wel! Nou jongens, het wás ook Roger, de buurman, op zijn grand buffle. "Pompom piedom pieds nus dans le sable, gaat es een stukje aan de kant, jong, dan kan Oom Roger er bij en pas op je doigts, want hij kan nog gemeen zeer doen, die happer van me, piedom pom piedansent, balancent en klaar is Kees alweer! Nou buurman, ééntje dan, die sla ik niet af. Zelfgestookt?"

Beteuterd stond de kleine erbij te kijken. Daar was zojuist zijn rondje rond de calvaire in rook opgegaan. Zo'n stomme rotbuurman, dacht hij stiekem, maar hij zei maar niets; een goede buur was immers beter dan een verre vriend. Toch?

Philippe Lesiffleur
Trouvaille lès-Cigales

Les trois Aristochats zei

Wetend dat aller Klazen, Clausen en Maîtres ogen op ons gericht zijn zullen wij er even gedrieën het zwijgen toe te doen.

De dames Hiep Hoi, Miaumauw, en de baronesse de la Marotte ...

Les trois Aristochats zei

... maar als er hier of daar afgebeten tongpuntjes liggen dan is de kans groot dat het een of meer van de onze zijn.

AU!