zondag 26 december 2010

Spoorzoeken

Er lopen hier veel wilde dieren. Vooral 's nachts schijnen ze rond het huis te lopen. We wisten dat al langer, maar dat het er zo veel zijn, daar hadden we geen idee van. Nu er een dik pak sneeuw ligt en het afgelopen nacht starry starry night was hebben we de bewijzen.

Maar nu zien we wel al die pootjes, we hebben geen idee wie of wat de eigenaar is. Daarom, vandaag een quiz!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Wat er valt te winnen? Eeuwige roem en een stalactiet.  


Wordt met de post thuis bezorgd.

6 opmerkingen:

Uteregse Wout zei

Allemaal een beetje doorlopen maar weer, zo ver mogelijk naar voren en dan daar bij die helling gewoon rechtdoor naar beneden. Wegwezen dus, er valt hier niks te zien en bovendien zijn we met een uitgebreid sporenonderzoek bezig. Ook u meneer Vanrhin, wilt u achter de roodwitte afzetting blijven? Trouwens, nu ik u toch zie, u kunt ons vast wel iets meer vertellen over de broertjes Maître? Er schijnt een internationaal opsporingsbevel tegen ze te bestaan. U heeft ze niet toevallig onlangs gesproken of gezien, mag ik veronderstellen?

Uteregse Wout
brig. 1e kl.
gedetach. Winterpol

De heer des huizes zei

Waar de Heren Maitre zijn weet ik niet agent, maar de eerste vijftien aanbetalingscheques zijn geincasseerd op Guadeloupe.

S. Akriksen zei

Ja leuk, een quiz! En net precies op tijd, want nu de koorrepetities noodgedwongen zijn opgeschort is het maar behelpen hier in de lange, lange poolnacht.

Ik begin met foto nummer tien. Aan de linkerkant zie ik de pootafdrukjes van een haasje. En die twee zwarte strepen rechts daarvan lijken me de sporen van de couleuvre (natrix migrans gigantea). Het ene spoor voor heen en het andere voor terug. Of andersom, als het om de Britse variant gaat. Haha, dat laatste was een grapje hoor! Op fotos 3 en 7 zie je ook hazensporen, op de ene heen en op de andere weer. Of andersom natuurlijk. Nee, serieus nu.

Die eeuwige roem staat me wel aan, laat die stalactiet maar zitten. Da's uilen naar Athene dragen. Of lemmingen naar zee.

Salmia Kriksen,
Kauhajoki, Finland

Le Maître Bainier Tarnais zei

Eh ... ja, misschien kent u mij nog ... ik heet Mohammed al Joesoef Hadji Halef Omar ben Ali, ik doe in badkamerspulletjes en bubbeldouches en zo en eh ... mijn winkel heet Le Maître Bainier Tarnais, ja, u weet wel ... mijn neef ja eh ... hij is niet mijn broer ... maar hij wordt gezocht begrijp ik ja, eh ... ik kreeg vorige week een kaartje ... vanaf de Bahama's ja, daar inspireert hij zich op nieuwe eh ... zwembadcultuur.

Maar van eh ... een opsporings ... u zegt opsporingsbevel? Nee, daar weet ik niets van.

Maar ik eh ... zoek eigenlijk ook iemand. Mag ik hier eh ... een opsporings-oproepje plaatsen?

Die lieve mevrouw, mevrouw Oudewater? Zij is zo charmant, zo ... eh ... aantrekkelijk, kan ik haar misschien nog weer ontmoeten?

Wij eh ... hebben elkaar laatst ... eh ... wij zouden samen ... eh ... we hebben elkaar gemist toen we een afspraakje hadden en ... eh ... nu zoek ik haar nog weer!

Met liefste groetjes voor die mevrouw van de Maître Bainier Tarnais ofwel Mohammed al Joesoef Hadji Halef Omar ben Ali (geboren in het klooster Prevelaersdijke in Gasselternijeveen nabij Tweede Exlooërmond aan de Hunze of Oostermoerschevaart in de Hondsrug in de provincie Drente), voor al uw badkamerplezier. Dag lief mevrouwtje en iedereen die inlichtingen kan verschaffen omtrent de huidige verblijfplaats van haar

S. Peurneus zei

Speurneus lost alles op ...


loop i from 1 until 10
     say "Foto " & i & ": sporen in de sneeuw"
endloop

Le Maître Piscinier Tarnais et Bahamien zei

Hallo allemaal,

Via neef Mohammed al Joesoef Hadji Halef Omar ben Ali begreep ik dat er naar mij gezocht wordt.

Welaan, stop maar verder met zoeken, want ik ben er, en ik heb geweldig nieuws!

Ik geniet op dit moment van een kort zakenreisje naar Honolulu en de Bahama's, daar is het altijd zomer en daar hebben ze verstand van zwembaden, sjonge jonge wat mooi!

Prachtige styling, nog mooier dan ik zelf ooit had kunnen bedenken. Jullie offerte pas ik - als jullie daar prijs op stellen - graag aan:

Ene tegeltje er uit, andere tegeltje er in, ene afwerkinkje er af, andere afwerkinkje er op, waanzinnig mooi, een bochtje omhoog en weer omlaag in plaats van plat rechtdoor, en voor geweldige vrienden als Bert en Marleen vind ik het een eer om dat te mogen doen.

Daarom lever ik het tegen enkel materiaalkosten, zonder extra arbeidsloon. Even rekenen, da's 6.000 eurootjes aan afwerkingsmateriaal er af, daarvoor in de plaats 9.000 eurootjes aan nieuwe mooie spulletjes, dus voor een meerprijs van 15.000 eurootjes zijn jullie helemaal up-to-date! Gaaf joh!

Zal ik een lekker wijntje van de Bahama's meebrengen om deze koop te beklinken?

En eh ... ik heb goed nieuws voor jullie katten ook, want op de Bahama's hebben ze "wet cat courses", daar leren ze katten hoe leuk het is om met water te spelen. Enkele impressies:

Les 1 valt uiteraard vies tegen (klik hier)

Les 2 gaat al beter (klik hier)

Na een paar lessen gaan ze helemaal los! (klik hier)

Lijkt me een leuke school voor die rotkatten ik bedoel die lieve beestjes, toch?

Ik heb meteen maar de directeur van de Clinique Vétérinaire pour Maladies Nerveuses in Montauban ingelicht.

Ik hoorde dat Mascotte en haar nichtjes daar nog steeds zitten te trillen als een rietje bij de gedachte dat er water op deze aarde bestaat.

Hoe dan ook, voor jullie heb ik dus alleen maar goed nieuws en ik zie jullie begin volgend jaar weer!

Met zonnige groeten van Le Maître Piscinier Tarnais et Bahamien