woensdag 8 februari 2012

Creatieve geest gezocht

Het is nog wel een paar maanden voordat het zover is, maar toch zijn we al aan het nadenken over de nieuwe logeerkamers. Die komen waar nu onze woonkamer is. Diegenen die hier geweest zijn weten dat we nu een grote ruimte hebben van vijftien meter lang en ruim vijf meter breed waarin zich de keuken, de eettafel en de woonkamer met buro bevinden. Keuken en eettafel blijven, maar de rest van de ruimte wordt omgetoverd tot twee slaapkamers en een badkamertje voor onze logees.

Ik was al van plan om te gaan sketchuppen, maar voor zoiets als dit vind ik het nog steeds handiger om eerst maar eens met pen en papier aan de slag te gaan. Alles opmeten, op schaal uittekenen, uitknippen en schuiven.

Dat heb ik ook gedaan, ik heb nu een setje meubels op rode kartonnetjes en de ruimte op een A4-tje. Maar ik kom er niet goed uit. Ik schuif me helemaal suf, van links naar rechts, van onder naar boven en weer terug en nog kom ik niet tot een mooie oplossing.

Er zitten ook een paar beperkingen aan de indeling. Zo zitten er maar liefst vier grote openslaande deuren in de ruimte en een oude deur op één meter hoogte die zichtbaar moet blijven. Ik hoor jullie al denken, een deur op één meter hoogte? En toch klopt dat. Het is een oude schuurdeur. Vroeger lag er een hoop stenen voor gestapeld zodat ze met de trekker bij die deur konden komen. Heel gewoon is deze contreien.

 Maar goed, terug naar het ontwerp. Er moeten twee slaapkamers komen en een badkamer. Het hoeft allemaal niet groot te zijn, maar de bedden moeten uiteraard wel passen. Nog een beperking is dat de afvoer voor de badkamer in de buurt van die oude schuurdeur moet komen te zitten. De vloer gaan we niet openbreken, dus da's ook weer een extra beperking. Beide slaapkamers moeten gebruik kunnen maken van de badkamer en er moet het liefst ook nog een mogelijkheid zijn om naar de keuken te komen zonder buitenom te hoeven lopen.


En dus doe ik een beroep op jullie creatieve geest. Wie maakt het ideale ontwerp. De tekening is geheel op schaal, alles wat nodig is is om ze uit te printen, de rode vlakken uit te knippen en te gaan schuiven.

Ontwerpen kunnen gestuurd worden aan marleen@les-fontanelles.fr. Verras me!

Geen opmerkingen: