vrijdag 3 februari 2012

Koud

Het lijkt nu echt menens te worden, er is dan wel nog steeds geen sneeuw blijven liggen maar het is wel steenkoud aan het worden. Net nog was het op het dak min negen, dat was dus om negen uur 's avonds, ik heb zo het idee dat het nog veel kouder wordt aanstaande nacht.


Maar het is wel mooi buiten met de zon erbij. Ik heb zelfs even een rondje erf gedaan waarbij ik de schoonheid van mos heb ontdekt. Het was een mini-rondje, dat wel, de wind maakt de gevoelstemperatuur nog lager dan die al is.

En met deze lage temperaturen willen we graag 's nachts de kachel brandend houden. Gisteravond had ik er een groot houtblok in gedaan net voor ik ging slapen. Toevallig werd ik rond één uur wakker, dus ben ik maar eens gaan kijken of het nog brandde. Een paar uur later nog een nieuw blok erop gedaan en vanochtend, verdorie, was het toch nog helemaal opgebrand en was de kachel dus uit.

Maar zo snel geven we niet op, vanavond nieuwe poging. Ik ga maar extra laat naar bed.

1 opmerking:

Kees van der Louw zei

Vroeger had je van die geperste kooltjes die heel lang warmte bleven afgeven en waar je 's-morgens weer makkelijk een vuurtje uit kon stoken.