vrijdag 24 februari 2012

Ronse



Zo, de muur van de buitenkeuken is kaal, klaar om gevoegd te worden. Morgen maar eens aan beginnen. Vandaag had ik daar geen zin meer in. Los van de zin zou het ook niet zo verstandig zijn geweest om daar in de late namiddag nog aan te beginnen, ik heb met deze buitentemperaturen geen idee hoe lang de specie moet drogen vooraleer de muur geborsteld moet worden. Voor je 't weet sta je midden in de nacht nog te werken.

En omdat ik nu tijd over had dacht ik maar eens aan de groententuin te beginnen. Binnenkort moet daar weer geplant en gezaaid worden. Ik had maar net wat oude verdorde planten weggehaald of ik werd alweer afgeleid door iets anders. Vlakbij de groententuin staan een paar bomen, totaal overwoekerd door wat ze hier ronse noemen, wilde bramenstruiken. Je kan daar wel weer spul op spuiten om dat naar de eeuwige jachtvelden te helpen, de oude takken krijg je daar niet mee weg. Dan maar met een snoeischaar en een heggeschaar de zaak zoveel mogelijk gekortwiekt. Ik hoef er vast niet bij te vertellen dat ik nu onder de krassen zit op armen en handen. Och, het hoort er allemaal bij, toch?

Maar geen gemopper, na afloop voor het eerst weer bij het zwembad gelegen, in de zon, op de pas buiten gereden ligstoelen. Binnenkort de witte billen maar eens wat kleur proberen te geven.

Geen opmerkingen: