donderdag 23 februari 2012

Oud en versleten



Vroeger ... ja hoor, daar ga ik weer. Dat krijg je he met de oudere jongere, die blijft het maar over vroeger hebben. Maar goed, vroeger dus, toen ik een jaartje of zestien was, ben ik in één weekend uit twee spijkerbroeken gescheurd. In beide gevallen ging ik op een barkruk zitten en rip, een scheur van jewelste op een nogal vervelende plek waardoor ik ineens in hotpants door de kroeg mocht paraderen. Gelukkig was dat de tijd van de slobbertruien en viel het allemaal goed te camoufleren, maar toch.

Ik snap best wel hoe dat zo kwam, spijkerbroeken moesten oud en versleten zijn en bovendien als een tweede huid zitten. Die skinny jeans zijn echt niks nieuws, die droeg ik meer dan dertig jaar geleden ook al. Het verschil is wel dat er tegenwoordig stretchstof gebruikt wordt, vroeger niet, met alle gevolgen van dien.

En nu is het weer zover. Ik ben uit een spijkerbroek gescheurd. Er kwam deze keer geen barkruk aan te pas. Het is niet eens een hele strakke jeans. Mijn oude werkbroek is gescheurd, op de knie, van pure slijtage.

Het ziet er wel hip uit, ik hou het zo. En misschien wordt het wel een korte werkbroek deze zomer.

Geen opmerkingen: