maandag 27 februari 2012

Grijzeduivengrijs

Ik had eigenlijk de muur van de buitenkeuken moeten voegen. Het is prachig weer, de muur is kaal, niets staat me in de weg. Ik weet niet hoe het komt maar er is altijd wel iets wat voor gaat.


Nu ook weer. Ik ben ineens begonnen aan de vloer van de mezzanine. De balken vandaag in de lak gezet. Dat gaat een stuk gemakkelijker nu de vloerdelen er nog niet op liggen. Kan je lekker kliederen zonder op te moeten passen. De balken worden in een andere kleur geverfd dan de onderkant van de planken. De bedoeling is om die planken in whitewash te schilderen, de balken in "gris plume", verengrijs.

Verengrijs? Ik weet het niet maar volgens mij is dat geen goede naam voor verf. Veren komen in allerlei kleuren, van gitzwart, de raaf, tot knalgeel, de wielewaal en alles wat daar tussen zit. Misschien dat er bij de fabrikant alleen maar grijze duiven rondvliegen, maar dan noem je je verf toch grijzeduivengrijs lijkt me.

Geen opmerkingen: