zaterdag 22 september 2012

Meloentjes



Vorig jaar hadden we in de groententuin een paar meloenen gezaaid. Ze groeiden wel goed, er kwamen ook vruchten op, maar ik kan niet zeggen dat ze erg smakelijk waren. En daarom wilden we dat dit jaar maar overslaan.

Maar om de een of andere vreemde reden hebben we er dit voorjaar toch maar weer gezaaid, wel een andere soort deze keer. En tot onze verbazing zijn deze dus wel superlekker. Net zoals je ze in de winkel koopt, misschien ietsje kleiner maar wel mierzoet.

Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb zowel vorig jaar als dit jaar niet alle zaadjes gebruikt. Ik zit hier nu met twee halve zakjes met zaadjes. Hoe kom ik er in hemelsnaam achter welk zakje de zaadjes van de lekkere meloenen bevat?

Er zit niets anders op, volgend jaar kweek ik ze maar allebei. Ik moet daar toch wat zorgvuldiger mee omgaan geloof ik.

2 opmerkingen:

Kees zei

Zag laatst op tv een of andere filmster die in Zuid Frankrijk van dergelijke meloentjes een of ander rimpelverschrompelend middeltje had gemaakt. Schreeuwend duur natuurlijk. Dus er is nog hoop voor die meloentjes die dan volgend jaar niet zo heel lekker blijken te zijn?

Rein zei

Staat er een houdbaarheidsdatum op die zakjes? De laatste datum zijn dan dus de beste.