donderdag 20 september 2012

Muntvlinders



Ik noemde gisteren al terloops even de munt. Onze groententuin staat er vol mee. Geen idee waar het allemaal ineens vandaan komt en het groeit nogal hard. Belangrijk om hem een beetje in toom te houden dus.

Hij staat nu alweer een paar weken in bloei en dat trekt vlinders aan. Ik heb zo het idee dat paarse bloemen altijd wel veel vlinders aantrekken. Als de lavendel bloeit zit het hier vol met koningspages, idem met de sering. Nu weet ik niet of het met de tijd van het jaar te maken heeft of met de geur, maar de munt trekt andere soorten aan. Kleine blauwe vlindertjes bezoeken de plant, het wemelt ervan.

Wespen schijnen dan weer op oranje af te komen heb ik ooit wel eens gelezen. Het kan maar zo. En de horzel, die heeft een voorliefde voor donkere kleuren. De theorie daarachter is dat horzels de kont van een paard opzoeken. Dus ga je wandelen, trekt dan nooit een donkere broek aan, je eigen kont kon wel eens verward worden met dat van een paard.

En dat heeft nu eens niets met de afmetingen te maken, ik zeg het maar vast.

1 opmerking:

Anoniem zei

Weet nu wat me te doen staat
bij het dragen van een donkere broek bij een horzelaanval.
Broek uit en rustig verder
wandelen. Nou ja rustig.