dinsdag 25 september 2012

Stofwolken



De mezzaninevloer vandaag maar eens geschuurd, dan kan hij een dezer dagen gelakt worden. Ik dacht eerst alleen wat oneffenheden en wat spetters verf weg te schuren, maar uiteindelijk leek het me toch slim om alles te doen. Zoveel moeite kost het tenslotte niet en het resultaat is wel beter.

We zouden er een whitewash op gaan aanbrengen. Dat was het plan, tot vanochtend. Het wordt toch maar een kleurbeits, medium eiken. Werkelijk geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen eigenlijk, één ding weet je zeker, de kleur is altijd anders dan wat je denkt, dus denk ik maar even helemaal niets en wacht gewoon af.

Ik had het eerst niet helemaal door, maar toen ik zo stond te schuren hing er weer eens een dikke stofwolk in de ruimte. Nog gauw een raam opengezet en een stofkapje opgezet ter bescherming van lijf en leden, nou ja, van longen vooral dan.

En wat ik al helemaal niet doorhad was dat die stofwolk het hele huis weer eens onder een fijne laag gelegd heeft. Ach ja, we zijn wel wat gewend inmiddels.

1 opmerking:

Anoniem zei

Denk dat je toch de voorkeur geeft
aan .....
"op een roze wolk"