zaterdag 1 september 2012

Frisjes



Ik kan niet zeggen dat het slecht weer is, integendeel, het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, er zit weinig wind. Waarom begin ik er dan over?

We waren vanochtend om 7 uur al uit de veren. Inderdaad, dat is vroeg als je niet in de auto moet springen om in de file te gaan staan en hopelijk om half negen achter je bureau te zitten in een of ander kantoor in een naargeestig industriegebied langs de snelweg. Ik chargeer het een beetje, ik weet het, maar gun me die lol. 25 jaar lang heb ik met veel plezier op een kantoor gewerkt, maar het vroege opstaan was niet bepaald aan mij besteed.

Maar waarom nu dan wel? Van files hebben ze hier nog nooit gehoord en bovendien hoeven we om te werken de deur niet uit. Kom, ik zal jullie niet langer in spanning houden. Onze gasten vertrokken bij zonsopgang weer terug naar het noorden en we zwaaien elke gast uit. Vinden we leuk, doen we altijd, dus vandaag hebben we die traditie gewoon voortgezet, ook al was dat op een vroeg uur.

En weet je, het was helemaal geen straf, het was prachtig. De zon was nog net niet boven de horizon verschenen maar dat kon elk moment gebeuren, de lucht was blauw en het was fris. Echt fris. Zeg maar gerust koud. Zo koud dat we een trui aangetrokken hebben, en dat is lang geleden. Nieuwsgierig als ik was ben ik even op de thermometer gaan kijken. Tien graden maar!

Ik heb maar even een reset gedaan van de minmax. Ben toch wel benieuwd naar de nachttemperatuur.

Geen opmerkingen: