donderdag 13 september 2012

Te vroeg gejuicht?



We zaten gisteravond naar de lucht te kijken en zagen plots een wolkje binnendrijven. Joepie! We waren gelijk in juichstemming.

Je kan het je misschien nauwelijks voorstellen, maar als het alweer zo lang droog is en je elke dag de planten en de groententuin moet sproeien wil de hele zaak niet verdrogen, dan kijk je reikhalzend uit naar wat natuurlijk water wat uit de lucht komt vallen. Alleen, moet het daar zo koud bij worden meteen? Is dat nu echt nodig? We houden ramen en deuren gesloten, maar deze keer is het dus bepaald niet tegen de hitte. Als hier de twintig graden is gehaald vandaag dan is het veel.

Tja, nu ga ik me meteen al zorgen maken. Hoe moeten al die tomaten nu nog rijpen. Er hangen tientallen kilo's aan de takken, maar wel nog groene. Hebben we dan toch te vroeg gejuicht?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geen zorgen maken.
Khâr Devin komt vast
wel even langs om de tomaten
in te stralen.

Khâr zei

Beste Anoniem,

Ik wist natuurlijk al dat U dit zou gaan zeggen, want dat te voorzien is mijn vak nu eenmaal, maar helaas moet ik U teleurstellen: ik doe het niet meer met planten. Dat is meer iets voor prinsesjes en andere hobbyïsten. Professionals beperken zich tegenwoordig noodgedwongen tot de gevallen waar wij door animals cops of vermogende particulieren bijgehaald worden.

Met spirituele groet,
Kh&ar Devin,
medium, saignant en dierenfluisteraar