woensdag 14 maart 2012

Biologische bintjes?

Ik had het gisteren al over de zaadjes voor de groententuin die ik probeer te kweken. Maar er is meer. We hebben een zak pootaardappelen gekocht, bintjes, al een paar weken geleden inmiddels. Ze liggen te wachten tot ze de grond in mogen. Eén dezer dagen is dat zover, de nachtvorst lijkt voorbij, ik neem het risico.

Maar ik maak me een beetje zorgen. Ik las het etiket, op zoek naar wat informatie. Ik weet het wel, wie doet zoiets. Maar ja, ik heb nog nooit eerder aardappelen verbouwd, het kan wel niet moeilijk zijn lijkt me, maar toch.


En wat lees ik daar? "Attentie: Niet geschikt voor consumptie door mens en dier". Wat?! Goed, ik was niet van plan om pootaardappelen te eten, maar toch. Hoe weet ik dat die rommel waarmee die aardappelen zijn behandeld niet in mijn eigen kweek terecht komt?

En wij hier maar biologisch proberen te doen.

2 opmerkingen:

Ria de Hondt zei

deze heb je vast al gezien:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bintje

Ria de Hondt zei

en dan vond ik ook deze, mocht je je erin willen verdiepen: http://aardappel.allepaginas.nl/