dinsdag 13 maart 2012

Zaadjes

Nog even en het gaat weer van start, de groententuin bedoel ik. Het is een hoop werk en je moet het bijhouden, iets wat mij niet altijd even goed lukt, maar ik ga er weer voor dit jaar.

Voorbereiding is het halve werk maar kost wel tijd en dus ben ik maar vast begonnen.


In lege yoghurtpotjes heb ik zaadjes in de aarde gestopt. Tomaten, sla, paprika, prei, ui, bloemkool, meloen, tot pompoenen aan toe. De meeste van eigen zaad van vorig jaar. Die sla bijvoorbeeld, die groeit als kool. Huh, ja, beetje raar om dat te zeggen eigenlijk, de bloemkool zou als kool moeten groeien, maar daar gebeurt voorlopig nog niets.

Of het gaat lukken? Ik heb geen idee. Zoniet, dan ga ik alsnog naar de kweker om kant en klaar plantgoed te halen. Ik heb dan allicht de lol gehad om mijn eigen zaadjes te zien groeien.

1 opmerking:

Kees zei

En je weet waar de pompoenen het best gedijen toch? Precies, op de mesthoop.