maandag 19 maart 2012

Blind vertrouwen



Je zou het niet zeggen op het moment, het miezert een beetje en het is niet zo heel warm, maar de zomer komt er aan, daar is geen ontkomen aan. We branden de kachel nog af en toe, zoals vandaag, zonder zou het een beetje frisjes zijn. Vorige week was het beter, toen was stoken bepaald niet nodig.

Je zou het bijna vergeten, maar er moet nog steeds een nieuwe kachel worden aangesloten. De boiler en expansievat staan dan wel op hun definitieve plek, zo ook de kachel zelf, maar alle aansluitingen moeten ook worden aangelegd en da's nogal een spaghetti van koperen buizen aan het worden.

Ik snap er helemaal niks van, op drie verschillende niveaus gaan er buizen in en uit de boiler, allemaal met een eigen funktie. Ik heb wel eens geprobeerd om me erin te verdiepen, maar de logica ontgaat me geheel, dus ik heb het opgegeven.

Misschien dat ik later nog wel eens een poging onderneem, als ik het dan snap zal ik het zeker uitleggen hier, maar tot dan vertrouw ik blind op de kennis en kunde van de heer des huizes.

Geen opmerkingen: