zaterdag 24 maart 2012

Weer het dak op



Vanmiddag een uurtje op het dak doorgebracht, het begint erop te lijken dat dat een favoriet stekje van me aan het worden is. Het is er warmer en je kijkt over de wijde wereld uit, zo lijkt het. Op de een of andere manier bevalt me dat wel daarboven, zolang het niet regent of waait dan. Het is nogal een gedoe om er te komen, vooral het van de ladder afstappen en de eerste stap op de pannen zetten is minder prettig, maar als je er eenmaal bent is het altijd de moeite waard.

Ik zat daar om een hoedje op het dak te zetten voor de ventilatie van de badkamer. Hadden we natuurlijk al veel eerder moeten doen maar jullie weten vast wel hoe zoiets gaat. Vandaag moest het echt gebeuren, geen ontkomen meer aan. Morgen komt er versterking aan hier en maandag wordt er aan het dak begonnen. Dat hoedje moest pal boven de nok van dat nog te bouwen dak komen, nu kom je daar nog relatief makkelijk bij, behalve dat het hoog is dan maar zoals al bekend is dat wel het laatste waar ik problemen mee heb.

Waar ik wel problemen mee heb zijn wespen, als ze net een nest aan het maken zijn willen ze, zacht gezegd, nogal boos worden. Kamikazewespen worden het dan, met maar één doel, aanvallen en uitschakelen. Ik kan me dat ergens ook wel voorstellen overigens, ik zou ook giftig worden als iemand ruw mijn warme nestje komt vernielen. Omdat je daar boven niet echt wild om je heen slaand weg kan rennen check ik altijd even voorzichtig of er niet een nest onder een dakpan hangt.

Eén ben ik er tegengekomen, een verlaten nest gelukkig, ter grootte van een tennisbal. Wespen genoeg, maar nog lui, met bar weinig interesse in mij. Houden zo.

Geen opmerkingen: