zaterdag 10 maart 2012

JA JA, één!

Een paar keer per week wordt er post bezorgd door onze postbode. In zijn geel autootje van la poste scheurt hij de berg op, vol gas, iets anders kan blijkbaar niet met die auto's. Uiteraard bezorgt hij de gewone persoonlijke post en de kleine pakketjes, die stopt hij trouw in de brievenbus aan het begin van onze oprit. Hij heeft zelfs de sleutel van die brievenbus, wel handig voor als een pakketje niet door de gleuf past.

Maar hij bezorgt ook de reclamefolders. Folders van Intermarché, Supermaché, Bricomarché of welke marché dan ook. We worden dus goed op de hoogte gehouden van alle aanbiedingen hier. Vreemd is wel dat hij alleen maar folders in de bus doet als hij ook persoonlijke post aflevert, nooit tref je enkel reklame aan, maar ook nooit is het enkel geadresseerde post.

Dat zet je aan het denken. Spaart hij de geadresseerde post op tot hij reklamefolders te verdelen heeft? Of juist andersom, spaart hij de reklamefolders tot er persoonlijke post te bezorgen is. Ik pijnig mijn hersencellen maar ik kom er niet uit.

Nog iets wat tot nadenken zet is dat er altijd drie of vier dezelfde folders in de bus zitten. Denkt de postbode dat we hier met drie of vier gezinnen wonen? Of wordt hij per folder betaald? Als dat laatste het geval is dan snap ik het wel, beter zo dan het ergens in een sloot dumpen. Wij gooien het wel weer weg of verbranden het. Ook niet bepaald milieuvriendelijk, dat moet ik toegeven, maar nog altijd beter dan zwerfvuil.


Misschien dat we een JA-JA sticker op de bus moeten plakken, maar dan wel een bijzondere.

Geen opmerkingen: